Teejuht suvi 2025

ÕHK

lennuväljadega nagu Helsingi, Kopenhaagen, Zürich, Frankfurt ja Praha, mis said auhinnatud teistes kategooriates. Ka lennujaamad konkureerivad omavahel, aga see on pigem sõbralik ja teinetest toetav konkureerimine. Reisijatel on lennujaamadele üldjuhul sarna - sed ootused ja kui kellelgi midagi hästi õnnestub, siis ei ole taunitav selle kopeerimine või kuskil mujal oma tingimustega kohandamine.” Peagi algab remont Praegu on Tallinna lennujaam plaanide kohaselt sisenemas kolm 2 aastat vältavasse ehitustsüklisse, mille käigus lisandub 17 000 m teeninduspinda, ent mis toob paratamatult kaasa ebamugavusi reisijatele. Margot Holtsi sõnul antakse endale aru, et vaevalt remon - di ajal hinnangud tõusevad. Sestap keskendutakse sel ajal teenin - dustaseme hoidmisele, et 2028. aastal kõik uuendused reisijate käsutusse anda. Lisaks silmaga nähtavatele juurde- ja ümber - ehitustöödele peaks kasutusele võetama ka uusi digilahendusi, mille mõte on otseselt või kaudselt reisimugavuse parandamine. Holts märgib, et auhind tähendab suurt tunnustust lennujaama töötajatele ja peegeldab nende pingutuste tulemust. „Peame tööd lennujaamas tähendusega tööks, sest ühendame Eesti maailmaga,” selgita ta. „Usun, et rahvusvahelisel tasemel tunnustamine moti - veerib nii meie töötajaid kui ka lennujaama partnerite personali vaid kõrgeimal tasemel klienditeenindust pakkuma”. Tunnustus kinnitab reisijate usaldust lennujaama vastu ja mõjub muidugi ka mainele hästi. Lihtne minna, meeldiv tagasi tulla Margot Holts hindab, et ennekõike kuuluvad Tallinna lennujaama eeliste sekka kõikide seal tehtavate toimingute ja nende erinevate etappide lihtsus, mugavus ja kiirus. Teisisõnu tähendab see seda, et reisija teekond lennujaamas on hästi korraldatud ja selle veelgi sujuvamaks muutmise nimel tehakse pidevat tööd. Selle hulka kuuluvad näiteks ka iseteeninduse erinevad lahendused, mis lennujaamalt nõuavad küll investeeringuid, ent reisijate elu muuda - vad need hõlpsamaks. Tõsi – lennujaamade töö on kõikjal maailmas küllaltki rangete ja ühetaoliste reeglitega reglementeeritud, mistõttu ülemäära loomin - guliselt ei saa tegevusele läheneda. Samas on eestlastele omane teha mingeid tüüpilisi tegevusi teisiti kui mujal on harjutud ning tänu sellele eristuda. See annab lennujaamale oma meeldejääva näo. „Töötame selle nimel, et nendel, kes lähevad, oleks minek võimalikult sujuv ja kiire ning naasjad tunneksid kohe ära midagi kodule ainuomast,” kirjeldab Margot Holts lennujaama ärifilosoofiat. Tallinnas seab lennujaama väiksus oma piirid – näiteks kallid raha - paigutused uutesse tehnoloogiatesse tasuvad ennast ära märksa pikema aja jooksul, võrreldes lennujaamaga, mida läbib aastas mitu - kümmend miljonit reisijat. Kõike ei saa ka juba kasvõi turva - kaalutlustel automatiseerida, aga samm-sammult jõuavad uudsed, reisimist lihtsustavad lahendused ka lennujaamadesse.

Foto: Sven Zacek

Peagi ootab Tallinna lennujaama kolm aastat vältav ümber- ja juurdeehitustöö.

Tallinna lennujaam on hubane ja hästi ligipääsetav Mis on reisijatele eriti meelt mööda? Ÿ Reisijasõbralik ja kompaktne terminal tagab kiire ning mugava liikumise kogu lennujaamas, vähendades stressi ja säästes aega. Ÿ Kõrgetasemeline teeninduskultuur alates turvakontrollist kuni väravate personalini tagab meeldiva reisikogemuse. Ÿ Mitmekesine kaubandus- ja toitlustusteenuste valik rahuldab reisijate vajadusi ja eelistusi. Ÿ Tänapäevased digilahendused pakuvad reisijatele mugavaid võimalusi navigeerimiseks, informatsiooni saamiseks ja teenuste kasutamiseks. Ÿ Pidevad investeeringud infrastruktuuri parendamisse kindlustavad nüüdisaegse ja hästi toimiva lennujaama - keskkonna. Ÿ Suhteliselt unikaalne on ka Tallinna lennujaama asukoht kesklinna vahetus läheduses, mis lihtsustab ligipääsetavust.

Allikas: Tallinna lennujaam, ASQ

HEA TEADA Euroopa parima lennujaama väljaselgitamiseks hinnatakse lennujaamasid enam kui 30 teenuse põhjal – saabumine lennujaama, check-in , julgestuskontroll, passikontroll, poodlemine, väravate ala, teekond lennujaamas, lennujaama üldine õhkkond jmt. ASQ on maailma juhtiv lennujaama reisijate rahulolu uuringuprogramm, mis hõlmab enam kui 400 lennujaama ligemale sajast riigist.

Tallinna lennujaamale antakse auhinnad üle 10. septembril 2025 Hiinas Guangzhous toimuval ASQ pidulikult tseremoonial.

100

TEEJUHT / NR 1 4

Powered by