Ain Alvela , Teejuhi kaasautor
Transpordiameti riigiteede ja tee kaitsevööndit puudutavate projektide ja planeeringute käigus on hädavajalik suhelda kõigi asjassepuutuvate n-ö väliste osalistega, olgu nendeks siis omavalitsused, maaomanikud, arendajad, huvigrupid või kohalikud kogukonnad. Läbirääkimiste vedamiseks ja kokkulepete sõlmimiseks on Transpordiametis eraldi üksus, mida juba enam kui aasta juhib Marek Lind . ranspordiameti kooskõlastusüksuse juht Marek Lind selgi- T tab, et tegemist on riigi tugiüksusega, mis annab riigi- teedesse puutuvate projektide ja planeeringute osalistele tegutsemisjuhiseid ja nõuandeid. Tema töö on täis koosolekuid, nõupidamisi ja kohtumisi paljude inimestega, kel on asjale otse loomulikult ka väga erinevad, oma huvidest lähtuvad vaated ja ootused. Ühest küljest peab kooskõlastusüksus peensusteni tundma asjasse - puutuvat seadusandlust ja olema erialaselt pädev, aga sageli, et mitte öelda enamasti, sellest ei piisa. Et kõik osalised lõpuks toimuvast ühtemoodi aru saaksid ning kokkulepped oleksid kõigi jaoks võima - likult rahuldavad, on vaja osata läbirääkimisi juhtida, argumenteerida, põhjendada ja olla seejuures maksimaalselt paindlik. Marek Lind ise ütleb, et soovib olla kodanikele ja omavalitsustele partneriks, nõuandjaks ja teejuhiks, aidates neil aru saada, kuidas nende kavatsused sobituvad riigitee konteksti. Lahendusi soovib ta otsida nii, et kellelgi ei tekiks muljet temast kui riigi otsuste läbi - surujast. Sageli piisab probleemi lahendamiseks lihtsalt riigi ehk Transpordiameti ning kohaliku omavalitsuse pädevuste selgitami - sest mingi konkreetse olukorra suhtes. Teinekord aga tuleb lahen - dus leida ka erinevate osaliste kattuvatele huvidele. Ühendab riiki kõigi teiste osalistega Kooskõlastuste üksus kuulub Transpordiameti teehoiuteenistuse planeerimise osakonna koosseisu. Selle juhataja Mart Michelis iseloomustab Marek Lindu kui väärtuslikku tegijat ja olulist tausta - jõudu, kes oskab probleeme lahendada ning kokkuleppeid saavu - tada. „Tema puhul on olulised märksõnad paindlikkus ja eriti just diplomaatia. Ma olen väga rahul Mareki juhtimisalaste põhimõte - tega,” märgib Michelis. „Marek mõistab, et meeskond ning selle liik - med on kõige tähtsamad. Tal on võime inimesi märgata ning toetada neid vajalikel hetkedel, et töötajad saaksid uuesti särada.”
Marek Lind on oma töös hingega sees ja ilmestab oma juttu arvu - kate näidetega Eesti eri paikades esile kerkinud olukordadest. See - juures rõhutab Marek, et ta pole juht, kes põhilise aja vaid kabinetis viibib, vaid sageli „tuleb ka endal labidas kätte võtta”. Selle all mõtleb ta projektidesse süvenemist, väljasõitudel käimist, kohtumisi ja lõpuks ka otsuste langetamist. Ehk kõike seda, millest koosnevad läbirääkimised ja mille tulemuseks on nõusoleku, kooskõlastuse või keeldumise vormistamine. „Meil on kolm põhilist töösuunda. Esiteks teeprojektid, mille hulka kuuluvad näiteks kohalike omavalitsuste rajatavad kergliiklusteed või ristmikud. Teiseks planeeringute kooskõlastamine ja kolman - daks projektide menetlemine, mida soovitakse läbi viia riigitee kaitsevööndis,” loetleb ta. „Meie töö üks eesmärkidest on eriplanee - ringutega kavandatud teekoridoride avatuna hoidmine, et keegi neid täis ei ehitaks. Aga see ei tähenda, et läheme oma tahtmist iga hinnaga läbi suruma. Otsime ikka ja alati kompromisse ning ena - masti ka leiame need.” On vaja teha selgitustööd, millised on mingi tegevusega riigiteele kaasnevad ohud või riskid, Transpordiameti seisukohti või kaalutlusotsuseid tuleb sisuliselt põhjendada. Otsused on kaalutletud ja põhjendatud „Me ei saa ega taha teha tuima kalanäoga keelavaid otsuseid,” kinnitab Marek Lind. „Kui Transpordiamet ka midagi keelab, siis Konverentsidel käimine iseloomustab hästi Marek Linnu rolli Transpordiametis, sest ta esindab ametit sageli töögruppides, infopäevadel, konverentsidel, koolitustel, kus teemaks planeeringud ja projektid riigitee kaitsevööndis.
„Heasüdamlikkus ja põhimõttekindlus on isikuomadused, mis loovad pinnase avatud suhtlemisele ning soovile leida lahendusi.” Marek Lind
39
TEEJUHT / NR 1 4
Powered by FlippingBook