MAA
RIIGITEEDE TEEKATTE KESKMINE ROOPA SÜGAVUS JA TEEHOIUTÖÖDE MAHT TEELIIKIDE KAUPA
Tugimaanteed
Põhimaanteed
500
10,0 11,0 12,0 13,0 14,0 15,0
10,0 11,0 12,0 13,0 14,0 15,0
500
400
400
300
0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0
0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0
300
200
200
100
100
0
0
2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Kõrvalmaanteed
Riigiteed kokku
1000 1200 1400 1600 1800 2000
10,0 11,0 12,0 13,0 14,0 15,0
2000
10,0 11,0 12,0 13,0 14,0 15,0
1600
0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0
1200
0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0
800
0 200 400 600 800
400
0
2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Allikas: Transpordiamet
Katte remont ja ehitus
Suurim roobas
Säilitusremont
TEEKATTE TASASUSE PIIRVÄÄRTUSED (mm/m) Liiklussagedus (autot ööpäevas) Lubatud kiirus teelõigul 1 – Väga hea
Allikas: Transpordiamet
EPMS-i* hoiatuspiir
EPMS-i* kriitiline piir
2 – Hea
3 – Rahuldav
4 – Halb
5 – Väga halb
<=1,8 <=1,5 <=1,6 <=1,4 <=1,4 <=1,2 <=1,2 <=1,1
<=50 >50 <=50 >50 <=50 >50 <=50 >50
4,6 – 6 3,6 – 4,7 4,2 – 5,5 3,2 – 4,2 3,6 – 5 2,9 – 3,8 3,2 – 4,2 2,6 – 3,4
5,5 3,8 5 3,5 4,5 3 3,5 2,5
>6 >4,7 >5,5 >4,2 >5 >3,8 >4,2 >3,4
6 4,5 5,5 3,8 5 3,5
3,2 – 4,6 2,6 – 3,6 2,9 – 4,2 2,3 – 3,2 2,5 – 3,6 2,0 – 2,9 2,2 – 3,2 1,8 – 2,6
1,8 – 3,2 1,5 – 2,6 1,6 – 2,9 1,4 – 2,3 1,4 – 2,5 1,2 – 2 1,2 – 2,2 1,1 – 1,8
<500
500 – 3000
3000 – 6000
4 3
>=6000
* Teekatete seisukorra analüüsimiseks kasutab Transpordiamet arvutitarkvara EPMS, mis on spetsiaalselt Eestis välja töötatud tarkvara teekatte seisukorra analüüsimiseks ja kandidaatobjektide pingerea moodustamiseks.
Et iga teekatte seisukord sõltub remondimeetodist, siis ühendasime kolm teekatte seisukorra näitajat ühiseks tee seisukorra koond - indeksiks. Selleks omistati näitajatele liiklussagedusest ja teelõigule lubatud kiirusest lähtuvalt piirväärtused väga heast väga halvani. Teekatte 100-meetristele lõikudele arvutati iga näitaja seisukorra hinne skaalal ühest viieni (1 = väga hea, 5 = väga halb) ning koond - indeksina võeti arvesse suurim hinne .
Analüüsi tulemus näitab, et põhi- ja tugimaanteedel on katte suure - ma remondimahu puhul keskmine roopa sügavus vähenenud. Ent juba 2021. aasta remondimahust ei ole piisanud olemasoleva taseme säilitamiseks. Kuna roopa sügavuse vähendamise meetmeks on peamiselt taas - tusremont, ja mõnedel teelõikudel ka mössiga pindamine, siis ana - lüüs näitab, et viimaste aastate eelarve vähenemine on suurenda - nud roopa keskmist sügavust ning seetõttu on tekkinud teelõike, kus roopa sügavus on liiklusohutust vähendava piiri peal.
50
TEEJUHT / NR 1 4
Powered by FlippingBook