Teejuht suvi 2025

MAA

RIIGITEEDE TEEKATTE KESKMINE ROOPA SÜGAVUS JA TEEHOIUTÖÖDE MAHT TEELIIKIDE KAUPA

Tugimaanteed

Põhimaanteed

500

10,0 11,0 12,0 13,0 14,0 15,0

10,0 11,0 12,0 13,0 14,0 15,0

500

400

400

300

0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0

0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0

300

200

200

100

100

0

0

2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Kõrvalmaanteed

Riigiteed kokku

1000 1200 1400 1600 1800 2000

10,0 11,0 12,0 13,0 14,0 15,0

2000

10,0 11,0 12,0 13,0 14,0 15,0

1600

0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0

1200

0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 9,0

800

0 200 400 600 800

400

0

2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Allikas: Transpordiamet

Katte remont ja ehitus

Suurim roobas

Säilitusremont

TEEKATTE TASASUSE PIIRVÄÄRTUSED (mm/m) Liiklussagedus (autot ööpäevas) Lubatud kiirus teelõigul 1 – Väga hea

Allikas: Transpordiamet

EPMS-i* hoiatuspiir

EPMS-i* kriitiline piir

2 – Hea

3 – Rahuldav

4 – Halb

5 – Väga halb

<=1,8 <=1,5 <=1,6 <=1,4 <=1,4 <=1,2 <=1,2 <=1,1

<=50 >50 <=50 >50 <=50 >50 <=50 >50

4,6 – 6 3,6 – 4,7 4,2 – 5,5 3,2 – 4,2 3,6 – 5 2,9 – 3,8 3,2 – 4,2 2,6 – 3,4

5,5 3,8 5 3,5 4,5 3 3,5 2,5

>6 >4,7 >5,5 >4,2 >5 >3,8 >4,2 >3,4

6 4,5 5,5 3,8 5 3,5

3,2 – 4,6 2,6 – 3,6 2,9 – 4,2 2,3 – 3,2 2,5 – 3,6 2,0 – 2,9 2,2 – 3,2 1,8 – 2,6

1,8 – 3,2 1,5 – 2,6 1,6 – 2,9 1,4 – 2,3 1,4 – 2,5 1,2 – 2 1,2 – 2,2 1,1 – 1,8

<500

500 – 3000

3000 – 6000

4 3

>=6000

* Teekatete seisukorra analüüsimiseks kasutab Transpordiamet arvutitarkvara EPMS, mis on spetsiaalselt Eestis välja töötatud tarkvara teekatte seisukorra analüüsimiseks ja kandidaatobjektide pingerea moodustamiseks.

Et iga teekatte seisukord sõltub remondimeetodist, siis ühendasime kolm teekatte seisukorra näitajat ühiseks tee seisukorra koond - indeksiks. Selleks omistati näitajatele liiklussagedusest ja teelõigule lubatud kiirusest lähtuvalt piirväärtused väga heast väga halvani. Teekatte 100-meetristele lõikudele arvutati iga näitaja seisukorra hinne skaalal ühest viieni (1 = väga hea, 5 = väga halb) ning koond - indeksina võeti arvesse suurim hinne .

Analüüsi tulemus näitab, et põhi- ja tugimaanteedel on katte suure - ma remondimahu puhul keskmine roopa sügavus vähenenud. Ent juba 2021. aasta remondimahust ei ole piisanud olemasoleva taseme säilitamiseks. Kuna roopa sügavuse vähendamise meetmeks on peamiselt taas - tusremont, ja mõnedel teelõikudel ka mössiga pindamine, siis ana - lüüs näitab, et viimaste aastate eelarve vähenemine on suurenda - nud roopa keskmist sügavust ning seetõttu on tekkinud teelõike, kus roopa sügavus on liiklusohutust vähendava piiri peal.

50

TEEJUHT / NR 1 4

Powered by