TUGIMAANTEEDE SEISUKORRA KOONDINDEKS
RIIGITEEDE SEISUKORRA KOONDINDEKS
0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%
17,1% 17,5% 18,0% 18,3% 20,24% 20% 18,5% 17,6% 16,6% 15,6% 14,6% 14,0% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 27,4% 30,0% 32,0% 33,8% 34,54% 34% 35,0% 34,7% 34,7% 34,7% 34,7% 34,7% 25,4% 25,4% 25,5% 25,6% 25,10% 25% 25,3% 25,5% 25,5% 25,5% 25,5% 25,5% 30,1% 27,1% 24,5% 22,3% 20,12% 21% 21,2% 22,2% 23,2% 24,2% 25,2% 25,8%
14,7% 15,9% 16,3% 17,6% 19%
23,4% 18,9%
29,7% 25,6%
17,9% 17,7% 18,3%
18,9% 19%
19,0%
20,3%
21,6%
22,8%
29,2% 29,8% 29,6%
29,1% 29%
27,7%
26,3%
24,8%
23,4%
38,2% 36,6% 35,8% 34,4%
33%
30,0% 34,5%
24,1% 28,0%
2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 eeldatav Väga hea Hea Rahuldav Halb/Väga halb
Väga hea Hea Rahuldav Halb/Väga halb
Joonistel on kaks taset ehk „halb“ ja „väga halb“ kokku pandud põhjusel, et remontide planeerimisel ning tegemisel ei saa teelõike lasta tasemeni „väga halb“, kuna siis on remondiga juba hiljaks jäädud ja teha tuleb palju kallimat remonti. Õige on reageerida tasemel „halb“.
Tugimaanteede puhul on peamine seisukorra mõjutaja tee keskmine tasasus ning kõrvalmaanteede puhul tasasus ja defektid.
PÕHIMAANTEEDE SEISUKORRA KOONDINDEKS
KÕRVALMAANTEEDE SEISUKORRA KOONDINDEKS
0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%
0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%
5,4%
9% 9,9% 12,2%
11,0% 10,3% 9,5% 8,7%
15%
14,2%
28,9% 26,1% 24,7% 25,2% 24,9% 25,6% 25,9%
16% 16,0%
11,9% 13,0% 14,0% 15,2%
34,4% 31,7%
18,1%
18%
30,4% 34,0%
39,9%
29,5% 29,4% 28,9% 29,1% 28,9% 28,8%
36,0% 40,6%
29,3%
39% 41,2%
29,2%
29,0%
41,9%
42%
34,9% 34,0% 35,2% 34,7% 34,6%
32,1% 34,2%
46,7% 44,0%
28,0% 30,0%
40,0% 35,5% 40,6% 36,1%
32,9%
27,8% 25%
8,6% 9,1% 9,7% 10,2% 10,9% 11,9% 10,8% 10,8% 10,7%
2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 eeldatav Väga hea Hea Rahuldav Halb/Väga halb
2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 eeldatav Väga hea Hea Rahuldav Halb/Väga halb
Allikas: Transpordiamet
Põhimaanteede seisukorra viimase kaheksa aasta koondindeks näitab, et 2021. aastast on olukord halvenenud ning halvas ja väga halvas seisukorras teelõike on praeguse rahastuse juures lisandumas. Peamine mõjutaja on kasvav roopa sügavus.
Selgelt joonistub välja trend, et halvas ja väga halvas seisukorras teelõikude osakaal on kasvamas ning väga heas seisukorras lõikude osakaal kahanemas. Säilitusmeetme ehk pindamisega lükkame kallimaid remonte edasi. Väiksema liiklusega teedel see toimib ja on toiminud ka varasematel aastatel, kuigi mõneaastase väiksema eelarve tõttu on säilitusremondi kandidaat - objektide nimekiri kasvanud ligi kaks korda. Kui rekonst - rueerimist ning kallimaid taastusremonte Transpordi - amet teha ei saa, siis suureneb pindamise kandidaat - objektide nimekiri veelgi, kuna suurema liiklusega teedel on säilitusremondi eluiga väga lühike ja katete seisu - korra halvenemine toimub väga äkki.
Praeguse rahastuse juures on peamiselt pindamine päästnud meid teekatete seisukorra kiirest halvenemisest.
51
TEEJUHT / NR 1 4
Powered by FlippingBook