Teejuht suvi 2025

Foto: Marko Saarm, Sakala

HEA TEADA

Mida määrus reguleerib? Ÿ Määruse reguleerimisala: avalikult kasutatava tee ehitamise kvaliteedi nõuded (ei kehti erateel); Ÿ n ormiadressaat: ehitaja, teeomanik (tellija), omanikujärele - valve esindaja, projekteerija ; Ÿ t egemist on miinimumnõuetega (§ 1 lg 2) . Määruses on toodud: Ÿ Üldnõuded; Ÿ k valiteedinõuded teeliikide järgi: pinnatud tee, kruusatee, asfaltbetoon- ja mustkattega tee, sillutiskattega tee ; Ÿ k valiteedinõuded tööliikide järgi: ettevalmistustööd, muldkeha ehitamine, tee katendi ehitamine, stabiliseeritud katendikihid, asfaltbetoonsegu valmistamine, vedu, paigaldamine, tihenda - mine; liikluskorraldusvahendid . Ÿ k ihtide minimaalne paksus (kruusakiht, killustikalus) ; Ÿ e hitusmaterjalide kvaliteedinäitajad ja katsetamine ; Ÿ l ubatud hälbed ; Ÿ t eekatte taastamise nõuded . Peamised muudatused: Ÿ Määrus muutub üldisemaks, rohkem viiteid normdokumenti - dele (standardid) ; Ÿ v õimalus kasutada alternatiivseid materjale asfaldi tootmisel (plastik, ligniin jne) ; Ÿ e emaldatakse kuumade asfaltsegude tootmise nõue (soojad asfaldisegud) ; Ÿ v õimaldatakse kasutada nüüdisaegsed ja keskkonnasäästli - kumaid tee-ehitusmaterjale ning rakendada väiksema CO 2 heitmega tehnoloogiaid (nt objektil kohapeal materjalide parendamine) . Määratletud on: Ÿ Uue katte tasasus (IRI arv) ; Ÿ p innase tihendustegur ;

T eetööd Viljandi kesklinnas Turu tänaval tänavu mai lõpus, kus lähtuti uuenenud määruse nõuetest.

nenud, pidurdab see valdkonna arengut. Nüüdne määruse versioon on paindlikum ja praktilisem, aga säilitab vajalikud kvaliteedinõuded.

Kas määruses vajab miski eriti rõhutamist? Määrus töötati välja koostöös Transpordiameti, Eesti Taristuehituse Liidu ning Eesti Linnade ja Valdade Liiduga ning meile teadaolevalt ei ole määruse praktikas rakendamine küsimusi tekitanud. Tooksin esile, et määruses on toodud tee-ehituse kvaliteedi mii - nimumnõuded. Kui keegi soovib kasutada kvaliteetsemaid mater - jale või rangemaid standardeid, on see lubatud. Viimased muu - datused, nagu näiteks võimalus kasutada alternatiivseid materjale (kui tagatakse nõuded tee kasutusajale, püsivusele ja ohutusele), loovad selleks rohkem võimalusi ja paindlikkust. See aitab kaasa sellele, et Eestis rajatavad teed on veelgi vastupidavamad, kvaliteet - semad ja keskkonnasäästlikumad.

Vaata kehtivat määrust

55

TEEJUHT / NR 1 4

Powered by