Teejuht suvi 2025

Kas Läti investeerib teedetaristusse? Anname endast parima, kuid rahastamine on piira - tud. Kardetakse, et Euroopa Liidu toetused teede - ehituse rahastamiseks võivad lähiaastatel lõppeda, mis raskendab eelarve koostamist.

Kuidas on lood elektritõukerataste ja minimopeedidega?

Elektritõukerattad ja minimopeedid muutuvad üha populaarsemaks, kuid nendega kaasnevad prob - leemid. Nendega sõitjad kuuluvad haavatavasse kasutajarühma. Paljud sõitjad ei kanna kiivrit, pole saanud ametlikku koolitust ning vigastuste arv on tõusuteel. Arstid on tuvastanud ainulaadse rolleri - traumade tüübi – kõige sagedasemad rollerite kasutamisega seotud vigastused on ülemiste/alu - miste jäsemete, pea ja kaela, rindkere ja kõhu piir - konna vigastused. Võimalik, et naaberriigi Leedu eeskujul nõutakse meilgi peagi kiivrite kasutamise seadustamist. Kuidas käsitletakse Lätis joobes juhtimist? Rikkuja saab veapunkte ja teda võidakse kohus - tada osalema erikursustel. Varem võis joobes juhte paariks päevaks vangi panna, mis esialgu vähen - das rikkumisi. Kuigi juhtumite arv on vähenenud, on joobes juhtidega seotud surmajuhtumite osakaal endiselt suur. Soomes võib õigusrikkuja autosse paigaldada nn alkoluku, st enne kui juht sõiduki käivitab, peab ta puhuma seadmesse, et tõestada enda kainust ja inimene saab juhtimisõiguse

Riia Tehnikaülikooli professor Juris Smirnovs.

Foto: Transpordiamet

peatamise alternatiivina autot juhtida. Kas Läti on seda kaalunud? See on huvitav lahendus, aga me ei ole seda rakendanud. Tulevikus võiks seda kaalu - da. Kuidas kajastuvad nullvisiooni põhimõtted Läti liiklusohutuse alases tegevuses? Näiteks jälgime surmaga lõppenud õnnetusi vanuserühmade kaupa. Mõnes vanuse - rühmas, näiteks laste puhul, oleme saavutanud null surmajuhtumit. Liiklusohutuse direktoraat koordineerib suurt osa sellest tööst ja viib läbi analüüse. Nad on transpordi - ministeeriumi alluvuses ja teevad koostööd ülikoolidega. Kas soovite veel midagi lisada? Läti jätkab oma süsteemide täiustamist ja õpib naabritelt. Meil on arenguruumi, eriti selles, kuidas defineerime liiklusõnnetustes raskelt vigasaanuid. Praegu puudub meil meetod ühtsete andmete kogumiseks, kuid arutelud on käimas ning arvestada tuleb kindlasti ka Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärusega (ingl General Data Protection Regulation , GDPR).

JOOBES JUHI TÕTTU LIIKLUSÕNNETUSES HUKKUNUD

113

120

96

91

100

84

80

58

60

45

36

40

26

22 26 25

20

19 17

18 17

13 11 14

10

8

20

0

0

Allikas: https://www.csdd.lv/celu-satiksmes-negadijumi/ikmenesa-dati

59

TEEJUHT / NR 1 4

Powered by