INNOVATSIOON
Skepast&Puhkim näris ennast CCI pilootprojektist läbi
Ain Alvela , Teejuhi kaasautor
Transpordiamet hindas 2024. aasta parimaks teeprojekteerimise koostööpartneriks osaühingut Skepast&Puhkim, kes pälvis tunnustuse Kardla–Tartu põhiprojekti silmapaistvalt hea töö eest. Esmakordselt katsetati taristuobjekti projekteerimisel kõigi andmete kandmist ehituse ühtsesse rahvuslikku CCI-EE klassifitseerimissüsteemi.
rojekteerimise projektijuhi Andres Brakmanni panus teos - P tuse edukusse oli suur, ta juhtis aktiivselt kogu protsessi ning pani suurt rõhku meeskonnatöö sujumisele. Lisaks on tunnustuses esile toodud, et projekteerija paistis silma ka olukorda - des, kus juba käimasoleva töö käigus tuli teha muudatusi. Muu - datusettepanekud arutati tellijaga põhjalikult läbi, sageli toodi välja ka põhjendatud vastuargumendid, miks mõni muudatus ei ole otstarbekas. Tellija ja ekspertide tagasisidet võeti tõsiselt ning vajalikud muudatused viidi projekti sisse. Tänu mitmele julgele ja hästi läbimõeldud ettepanekule suudeti eelprojekti lahendust oluli - selt parandada – tulemuseks oli ohutum, loogilisem ja kuluefek - tiivsem teelõik. Tunnustus uuendusmeelsuse ja kannatlikkuse eest Tartu liiklussõlme projekt ehk ametliku nimetusega Riigitee nr 2 (E263) Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa kilomeetritel 168,36– 176,84 asuva Kardla–Tartu lõigu põhiprojekti koostamine oli mit - mes mõttes eripärane, kusjuures suurim katsumus seondus selle - ga, et tegemist oli CCI (ingl Construction Classification International ) ehk ehituse ühtse rahvusliku klassifitseerimissüsteemi CCI-EE pilootprojektiga. Seetõttu pidi projekteerija üles näitama tavapära - sest rohkem uuendusmeelsust ja nutikust, et CCI infosisu kõigis etappides ootuspäraselt lisatud saaks. Muuhulgas tuli selleks tege - leda omajagu spetsiaalsete abistavate skriptide programmeeri -
misega, et protsesse automatiseerida. Vähe sellest, et CCI kätkes endas palju uut ka projekteerija jaoks, panustas Skepast&Puhkim ka tellija esindaja CCI metoodika alasesse koolitamisse, kuna see oli ka Transpordiametile esmakordne kokkupuude CCI-ga. Skepast&Puhkimi projekteerija Elian Remmelkoor märgib, et kuna Kardla–Tartu puhul oli tegemist linnalähedase teelõiguga, siis oli rohkesti detaile ja eri liiklejarühmadele mõeldud lahendusi. Projek - teerija töömaht oli suur, aga nii mõneski etapis üsna rutiinne. Just selliste töölõikude projekteerimisel tuli appi visuaalse programmee - rimise tööriist Dynamo, mille abil on ettevõttesse loodud mitmeid tööriistu. Need aitavad projekteerijal mudeldada mahasõite, eralda - da mudelprojektist tellija nõudmistele vastavaid pinnamudeleid ja koostada BIM-mudeliga (ingl Building Information Modeling ehk ehitise infomudel) kaasas käivaid dokumente. Nii hoitakse kokku aega, kusjuures mitte tundides või päevades, vaid nädalates. Kardla–Tartu teelõigu projekt koosnes paljudest rajatistest Projektijuht Andres Brakmann räägib Kardla–Tartu projekti iseloo - mustades, et tegu oli põhimaantee ümberehitusega, mis oli kom - bineeritud uue teelõigu rajamisega. Seejuures tuli põhiprojektiga lahendada 15 rajatist, mis on ühe projekti kohta tavapäratult suur arv. Projektis oli märgitud kolm väikeulukite tunnelit, neli viaduk ti
65
TEEJUHT / NR 1 4
Powered by FlippingBook