Teejuht suvi 2025

Kampaania plakat „Ta ei kuule su vabandusi” (1999); tellija: Maanteeamet; teostaja: Saatchi & Saatchi.

Kampaania plakat „Sõber ei lase purjus sõpra rooli“ (2015);

Kampaania plakat „Sõber Sebra“ (2000); tellija: Maanteeamet; teostaja: DADA .

tellija: Maanteeamet; teostaja: Age McCann .

Töö jätkub Uued tehnoloogiad muudavad autod liikluses küll ohutumaks, kuid inimese taju ja võimed jäävad ikkagi piiratuks. Inimlikud nõrkused pole kuskile kadunud. Nagu aastakümnete eest, nii kipuvad ka praegu inimesed endiselt kerge - käeliselt joovastavate ainete mõju all autorooli istuma. Kui kasutame roolis nutitelefoni või liik - leme kergliikuriga, kipume oma võimeid endi - selt üle hindama. Teavitustöö kampaaniad pea - vad seega ka tehnoloogia arenguga kaasas käima. 20. sajandi algaastate esimestele liiklus - ohutuskampaaniatele oli iseloomulik šokeeri - vate, hirmutavate ja hoiatavate sümbolite kasu - tamine (surm, vikatimees jne). Selliseid kujun - deid leiame juba 1930. aastate lõpu esimeste liiklusnädalate kampaaniatest. Samuti on need motiivid omased nõukogudeaegsetele plakati - tele, mil kodanike pidev moraliseeriv hoiatami - ne ja ähvardamine oli laialt levinud. Pidev šoki - teraapia mõjub frustreerivalt ja inimpsüühika hakkab seda paratamatult eirama. Sestap üri - tatakse tänapäeval kodanikke teavitada hea - tahtlikul ja viisakal toonil, tehes seda nutikalt ning leidlikult, isegi provokatiivselt. Iga ohutus - kampaania on seega tõeline loominguline proovikivi!

Kampaania plakat „Sina oled ette- näitaja, et tema oleks ettevaataja” (2018–2020); tellija: Maanteeamet; teostaja: Imagine/TBWA.

Kampaania plakat „Kui juhid, siis juhi. Kõrvaline tegevus kaotab juhi roolist“ (2018–2019); tellija: Maanteeamet; teostaja: Kala Ruudus OÜ .

ne mõõta. Inimeste hoiakute muutmine võtab palju aega ja ka raha. See, et sõitjad turvavöö kinnitaks, saavutati ligi paarikümne aastaga. 1999. aastast alates jagab Eesti Reklaami - agentuuride Liit igal aastal reklaamiauhindu – Kuldmune. Ka hulk Maanteeameti/Trans - pordiameti tellitud ohutuskampaaniate reklaamide tegijaid on sotsiaalreklaami kategoo - rias nende auhindadega pärjatud.

Teksti autor ja näituse koostaja tänab info ja sisuliste täienduste eest Transpordiameti kolleege Eve-Mai Valdnat ja Raul Romi .

81

TEEJUHT / NR 1 4

Powered by