Teejuht suvi 2024

UUDIS Tallinna lennujaamas saavad lennukid nüüd ka halva nähtavuse korral maanduda

Aet Härmaorg , Tallinna Lennujaama turunduskommunikatsiooni projektijuht

Foto: AS Tallinna Lennujaam

Tallinna lennujaam on 2024. aastast sertifitseeritud CAT II lennujaamana, mis võimaldab varasema minimaalse 550meetrise rajanähtavuse asemel maanduda nüüd ka minimaalselt 300meetrise rajanähtavusega ning pilvekõrgusega 30 meetrit. See tähendab, et halvad ilmastikutingimused häirivad lende vähem. allinna lennujaama lennuvälja käitusjuht Tormi Loide T sõnul vähendab see ilmastikust tingitud häiringuid lennuliiklusele: „Meteoroloogiliste andmete analüüside põhjal on viimasel kolmel aastal olnud 84 päeva ehk 107 korda, kus pilvekõrgus on olnud väga madal või rajanähtavus mini- maalne. Nendel päevadel on olnud 77 seesugust Tallinna lennujaama saabuma pidanud lendu, millel on tulnud ilmastiku- tingimuste tõttu ümber suunduda või on tulnud lend tühistada. Seetõttu on omandatud sertifikaat meile oluline, sest see või- maldab õhusõiduki meeskonnal heitlikes ilmastikuoludes maandumise üle teadlikumalt otsustada,” sõnas Tormi. Sertifikaadi saamise eeldus on instrumentaalmaandumise süsteem ning vajaliku tugitaristu olemasolu lennuväljal. Nõue- tele vastamiseks täiustas Lennuliiklusteenindus ka lennu- juhtimistorni süsteeme ning väljumiste ja saabumistega seotud protseduure. „Selleks, et tagada lendajatele maa pealt piisav tugi ohutuks maandumiseks varasemast oluliselt keerulise- mates tingimustes, täiendasime nii lennujuhtimissüsteeme kui

Lennuk udus.

ka lennujuhtide pädevust,“ lisas Lennuliiklusteeninduse lennu- juhtimise osakonna juht Mihkel Haug .

Seni on lennujaamas olnud lubatud vaid CAT I lennuoperat- sioonid (minimaalne 550meetrine rajanähtavus ja minimaalne pilvede kõrgus 60 meetrit). Nüüdsest saab Tallinna lennujaamal kasutada ka CAT II protseduure (minimaalne 300meetrine raja- nähtavus ja minimaalne pilvede kõrgus 30 meetrit), mis võimal- davad õhusõidukitel maanduda halvemates nähtavuse tingi- mustes. Halva nähtavuse protseduuride reeglistiku on loonud Rahvus- vaheline Tsiviillennunduse Organisatsioon ICAO, kes on välja töötanud standardiseeritud süsteemi, mis defineerib mini- maalsed ilmastikuolud ja varustuse nii lennujaamadele kui ka õhusõidukitele ja nende meeskondadele, mida on vaja turvali- seks ja tõhusaks õhusõidukite opereerimiseks halbade ilmas- tikutingimuste korral.

109

TEEJUHT / NR 10

Powered by