Katselõigul saime kinnitust, et keskpiire aitab küll ära hoida ülirasked õnnetused, kuid konkreetse tee ristlõige ei ole piirde jaoks sobiv.
Keskpiirde rajamise eesmärk oli tõsta liiklejate ohutust teelõigul.
autotulede vilkumine piirde tõttu jne), siis otsustasime kasutada teisi vahendeid keskkonna turvalisemaks muutmiseks.
liikuvaid sõidukeid rohkem kui keskpiirdega lõigule suunduvatel sõidusuundadel. Ehk keskpiirdega lõik tekitab nn sõidukite ronge.
Siinkohal on oluline märkida, et keskpiirdega lahenduse ajal ei juhtunud sellel teelõigul ühtegi rasket liiklusõnnetust, milles inimene oleks elu kaotanud. Samas arvestades viimase nelja aasta liiklusõnnetuste arvu ja liikle- jate tagasisidet, leidsime, et keskpiire ei ole end täielikult õigustanud. Veendusime, et keskpiire aitab küll ära hoida ülirasked õnnetused, kuid tee ristlõige ei ole piirde jaoks sobiv — tee kitsuse tõttu toimus palju piirdesse sõitmisi. Kaalusime mitmeid võimalusi, sealhulgas katseprojektiga jätkamist senisel kujul. Teine võimalik variant oli, et võtame keskpiirde ära ega asenda seda millegagi, st jätame tavapärase, möödasõiduvõimalu- sega liikluskorralduse. Kolmas variant, mille kasuks otsustasime, oli see, et eemaldame keskpiirde ja paigaldame teeteljele kummipostid, mis välistavad möödasõiduvõimaluse. Vastassuuna kokkupõrkeid kummipostid ei välista, kui sõiduk mingil põhjusel vastasuunavööndisse satub, kuid need on siiski füüsilise takistuse näol lisameede, mis vähendavad riskiohtlikku käitumist. Kuna 1 + 1 sõidurajaga teel on laupkokkupõrke oht suur, siis leidsime, et oluline on sellel teelõigul endiselt hoida põhimõtet, et me ei anna liiklejatele möödasõiduks võimalust. Kummipostide paigaldami- sega teeteljele jätkame sisuliselt ka katseprojektiga, ehk seirame lõigul toimuvat ja paari aasta pärast teeme uue kokkuvõtte.
Transpordiamet tegi 2021. aasta alguses esimese vahekokkuvõtte katselõigu intsidentidest ja liiklusõnnetustest ning ka ülevaate liiklusuuringutest. Otsustasime katseprojektiga jätkata, aga peata- sime uute sarnaste keskpiirdelõikude tegemise. Otsustasime parandada keskpiirde tähistust ja suunasime jalgratturid lõigu kõrval kulgevale kõrvalmaanteele, et vähendada nende keskpiirde lõigul liiklemise vajadust. Samas liiklusõnnetused teelõigul jätkusid ja suurenes kriitika Trans- pordiameti suhtes, pidime hakkama otsima lahendusi, kuidas keskpiirde lõigul liiklusolukorda paremaks ja ohutumaks muuta. 2023. aasta lõpus tegime põhjaliku liiklusõnnetuste analüüsi koos kõikide probleemkohtade kaardistamisega. Pärast teelõigu ümber- ehitust juhtus aastatel 2020–2023 seitse kannatanutega liiklus- õnnetust ja viga sai kaheksa inimest. Seitsmest liiklusõnnetusest neljas ei mõjutanud õnnetust keskpiire – kahel juhul oli juht alko- holijoobes, ühel korral toimus kokkupõrge põdraga ning ühel juhul sõitis juht kõrvalteelt ette peateel liikunud juhile. Vigastatutega liiklusõnnetuste puhul sõideti keskpiirdesse kolmel korral. Katselõigu kogemus ja õppetunnid Keskpiirde rajamise eesmärk oli tõsta liiklejate ohutust sellel tee- lõigul. Kuna liiklejad tundsid end keskpiirde tõttu ebaturvaliselt (kitsas tee, sõidukite ebaühtlane sõidukiirus, pimedas vastutulevate
67
TEEJUHT / NR 10
Powered by FlippingBook