Teejuht suvi 2024

MAA

Kirgi küttev keskmise kiiruse katseprojekt KESKMINE KIIRUS Alo Kirsimäe , Transpordiameti liiklusohutuse strateegialoome juht kasutades Tallinna–Narva, Tallinna–Tartu, Tallinna–Pärnu ja Haapsalu–Ääsmäe maantee lõikudel, kokku 32 kilomeetril. Analüüsiti 118 231 mootorsõiduki kiiruskäitumist katselõigul ning selgus, et neist keskmist kiirust ületas 39% ja peale automaatkontrolli rakendamist vähenes ületajate osakaal 32%-le. aanteetransport on teiste transpordiliikidega võrreldes M Transpordiamet korraldas 2023. aastal keskmise kiiruse mõõtmise katseprojekti. Keskmist kiirust mõõdeti olemasolevaid statsionaarseid kiiruskaameraid inimelu seisukohalt kõige ohtlikum. Eesti taasiseseisvu- misest alates on liikluses hukkunud 5364 inimest. Iga

Liiklusohutus on elukeskkonna kvaliteedi olulisim näitaja Liiklusohutusprogramm 2016 – 2025 seadis lõppeesmärgiks liiklussurmade kolme aasta keskmise viimise 40ni. Selle kümnendi algul jõuti tõdemuseni, et riskikeskkonna muudatuste ja liiklus- ohutusele olulist mõju avaldavate tegevusteta ei ole seatud ees- märgini jõudmine tõenäoline. Transpordiamet sõelus läbi enam kui 170 liiklusohutuse suurendamiseks tehtud ettepanekut ja valis välja 13, mille realiseerimine võimaldanuks jõuda programmikohase eesmärgini. Tulemusi esitleti Vabariigi Valitsuse liikluskomisjonis 2022. aastal. Tegevuse mõju järgi pingereas viiendale kohale tõusis teelõigu keskmise kiiruse automaatkontrolli rakendamine riigi- teedel. Liikluskomisjon otsustas, et tegevuste puhul, mis nõuavad seadusemuudatusi, täiendavaid rahalisi vahendeid ja poliitilist konsensust, tuleb jätkata ettevalmistusi nende elluviimiseks.

liikluses hukkunu kohta saab lisaks kuni kaheksa inimest raskeid vigastusi, millel on elumuutvad tagajärjed. Samal ajal on liiklus- õnnetustes hukkunute ja viga saanute arvu kasv Eesti elanikkonna jaoks teadvustamata ja vähemärgatav. Subjektiivselt kujutab liiklus- vigastus endast enamiku inimeste jaoks kauget ja madalat isiklikku ohtu. Raskete tagajärgede vähese nähtavuse ja nõrga riskitaju kombinatsioon tekitab liiklusohutuse nõudluse defitsiidi, mis vähen- dab avalikkuse toetust ohutust suurendavatele meetmetele, mis aitavad liiklust turvalisemaks muuta.

68

TEEJUHT / NR 10

Powered by