Fotod: Transpordiamet
Keskmise kiiruse mõõtmise kahe etapi vahele jäi neli päeva, mille vältel teavitati liiklejaid katselõikude asukohtadest ja nende pikkusest ning paigaldati täiendavad informatiivsed liikluskorraldusvahendid.
60%
Otsusest tulenevalt seati Transpordiameti 2023. aasta üheks eesmärgiks teelõigu keskmise kiiruse mõõtmise automaatkontrolli katseprojekti teostamine. Projekti läbiviimise eeltingimuseks oli Andmekaitse Inspektsioonilt isikuandmete töötlemiseks loa saamine. Kliimaministeeriumi tellimuse ja Transpordiameti taotluse alusel väljastas Andmekaitse Inspektsioon 18. augustil 2023 loa andmesubjektide nõusolekuta isikuandmete töötlemiseks poliitika kujundamise eesmärgil. Uurin- guga sooviti selgitada, kas, ja kui, siis millises mahus esineb lõigu keskmise kiiruse ületamist Eesti maanteedel ning hinnata lõigu keskmise kiiruse mõõtmise kui liiklusohutuse parendamise ühe tegevuse asjakohasust.
sõidukijuhtidest on seadusekuulekad
Kuidas kiiruskaamerad keskmist kiirust ja möödasõite tuvastama hakkasid
Katseprojekt realiseeriti enne ja pärast uuringuna, mille käigus jälgiti mootorsõidukijuhtide käitumist ja selle muutust. Lisaks keskmise kiiruse mõõtmisele ja sellega kaasnenud liiklejate teavitusele täiendavaid liiklusohutusmeetmeid katseajal ei kasutatud. Lõikude valikul lähtuti olemasolevatest mõõtekabiinide asukohtadest. Keskmist kiirust mõõdeti neljal lõigul, kokku 32 kilomeetril: Narva– Tallinna 4 km, Tartu–Tallinna 6 km, Tallinna–Pärnu 9 km ja Haap- salu–Ääsmäe 13 km lõigul, kasutades olemasolevaid statsionaar- seid kiiruskaameraid. Liiklusõnnetuste statistika lõikude valikut ei mõjutanud. Mõõtmised toimusid valgel ajal punast välklampi kasu- tamata. Alguse ja lõpu kellaajad olid mõjutatud päikese tõusust ja loojangust. Esimene etapp viidi läbi 15.–24. septembrini kell 7:00– 19:00 ja teine etapp 28. septembrist 8. oktoobrini kell 8:00–18:30. I etapp toimus eelteavituseta. Kahe etapi vahele jäi neli päeva, mille vältel teavitati liiklejaid keskmise kiiruse katselõikude asukohtadest, nende pikkusest ja paigaldati täiendavad informatiivsed liiklus- korraldusvahendid.
Tutvu uuringuga
Keskmist kiirust mõõdeti olemasolevaid statsionaarseid kiiruskaameraid kasutades kahes etapis. Esimene etapp viidi läbi 15.–24. septembrini ja teine etapp 28. septembrist 8. oktoobrini.
Tutvu andmete kokkuvõttega
69
TEEJUHT / NR 10
Powered by FlippingBook