Teejuht suvi 2024

Strateegia on sisuliselt tegevuskava pikaajalisemate ja keerukamate eesmärkide saavutamiseks ning toob välja, millised on fookustegevused lähiaastatel. Oleme kokku leppinud tegevused, mida tuleb teha soovitud muutuste rakendumiseks. Samuti on paigas konkreetsed mõõdikud, mille järgi saame tegevuste edukust määratleda. Strateegia aluseks on võetud olulised riigi strateegilised dokumendid alates strateegiast „Eesti 2035“ kuni trans- pordi liikuvuse arengukava ning muude olulisemate meie tegevusvaldkonda suunavate dokumentideni. Strateegia on katus, mis ühendab kõiki Transpordiameti valdkondi. Strateegia on mõeldud eelkõige Transpordiameti inimes- tele, et me saaksime aru, kuhu suunas läheme ning kuidas igaüks panustab selle elluviimisesse. Oluline on, et iga meie inimene tunneks ära, kuhu tema isiklikult panustab ja kuidas aitab Transpordiametit sihile viia. Strateegia ajaraamiks on neli aastat ehk aastani 2027. Miks just nii? Nelja-aastane vaade on tingitud sellest, et meil oleks hea kooskõla ressursside, võetud ülesannete ja eesmärkide elluviimiseks. Meile on oluline, et käiksime ühte jalga riigi eelarvestrateegiaga, mis pannakse samuti kokku neljaks aastaks. Dokument on loodud küll neljaks aastaks, ent igal aastal vaatame tehtu üle, lisame ühe aasta ning vajadusel korri- geerime ja täpsustame tegevusi järgmise nelja aasta plaa- nis tervikuna. See siiski ei tähenda, et meil puuduks pikem perspektiiv. Vastupidi, rääkides taristu plaanidest ja nende elluviimi- sest, siis on periood oluliselt pikem ehk kümme aastat. Kui palju on strateegiat mõjutanud liikumine Kliima- ministeeriumi alla? Kas seetõttu on suurem rõhk ka keskkonnahoidlikkusel? Keskkonnahoidlikkus on ju tegelikult pikka aega fookuses olnud. Kindlasti on see oluline ministeeriumile, ent usun, et kliimateemad oleks üht või teistpidi meie strateegias nii- kuinii sees olnud. Üle kogu Euroopa Liidu on see samuti fookuses, mida näitab ELi rohepöördekava „Eesmärk 55“ (Fit for 55). Enim on strateegiat mõjutanud Transpordiameti enda vas- tutusvaldkonnad, mis on viimase aasta jooksul muutunud. Usun, et liikuvuse valdkond, mida meie korraldame, on enim mõjutatud. Näiteks liikus liikuvuse planeerimises olulist rolli omav ühistransport Regionaal- ja Põllumajan- dusministeeriumi alla. Mõju avaldas kindlasti seegi, et Riigilaevastikku liikusid Transpordiametist laevade

Foto: Transpordiamet

Nelja-aastane vaade on tingitud sellest, et meil oleks hea kooskõla ressursside, võetud ülesannete ja eesmärkide elluviimiseks.

7

TEEJUHT / NR 10

Powered by