STRATEEGIA
Kas strateegiasse on lisandunud midagi sellist, mis varem ei olnud Transpordiameti fookuses? Transpordivaldkond kui selline on Transpordiameti vastutusena ka eelnevates strateegiates kaetud olnud ning selles osas suuri muutusi pole. Minu jaoks on tegelikult oluline hoopiski strateegia loomise lugu. Seda ei koostanud üks inimene või väike grupp ini- mesi, vaid tegelikult on koostamisse kaasatud olnud suur osa meie asutusest. Iga teenistuse inimesed rääkisid töörühmades kaasa, mis on nende ideed ja ettepanekud ning lõpuks tegid valiku enda teenistusele kõige olulisemast. Lisaks meeldib mulle ka strateegia ülesehitus. Meie kuus teenis- tust – lennundus, teehoid, merendus, liiklus, strateegiline planeeri- mine ja tugiteenused – on kõik väga erinevad, ent loodud teenistuste strateegiad koonduvad tegelikult väga hästi Transpordiameti nelja suure strateegilise eesmärgi alla. Ma usun, et on oluline, et iga töötaja teab ja mõistab, kuidas ta oma tööga panustab asutuse eesmärkidesse ja aitab visiooni reaalsu- seks muuta. See annab tööle mõtte ja suuna nii lühemas kui ka pike- mas, nelja-aastases plaanis. Ma usun, et inimesed tahavad teha mõtestatud tööd ja tunda, milline on selle mõju. Transpordiameti teenistuste tegevusvaldkonnad on väga erine- vad. Kuivõrd lihtne oli leida see ühisosa, mis tõusis teenistuste ülesteks eesmärkideks? See ei juhtunud kõik selle strateegia koostamisega. Põhieesmärgid on ju tegelikult oma rõhuasetustega olulised olnud ka varasematel aastatel. Näiteks millist liikuvust me transpordi valdkonnas tahame näha? Oleme eelnevalt sarnaselt soovinud, et see oleks nutikas, tulevikku vaatav, uusi lahendusi kaasav ja liiklejate jaoks sobiv ehk nad tuleksid sellega kaasa. Samuti on keskkond olnud juba päris pikka aega fookuses. Rääki- mata ohutusest, mis on sõltumata valdkonnast kõikide meie tege- mistega seotud. Ja kõige selleni jõuti ka töögruppide kaudu stratee- giat kokku pannes. Strateegias on kirjas palju olulisi tegevusi. Kõigi jaoks on aga vaja ka raha, et need ellu viia. Kuivõrd võivad nende täitumist mõjutada riigi eelarve kärped? Meie suunad on paigas ning jätkame kindlasti strateegias valitud tegevussuundadega, ent sõltuvalt rahastusest on võimalik, et mõnes valdkonnas peame sihttaset korrigeerima ehk otsustama, millises mahus suudame püstitatut täita. Meie plaanid on ambit- sioonikad, kuid lati seadmisel on oluline roll rahastusel. Kõige enam näeme rahastuse mõju taristuehituses, sest ilma selleta seda ei tee. Kuna teame, et lähiaastatel summad oluliselt ei kasva, siis peamegi tegema tarku valikuid, kuhu parimate tulemuste saami- seks ressurss suunata.
Transpordiameti väärtused.
projektijuhid, navigatsioonimärgistuse osakond ja laevastiku osakond laeva-peredega. Seega on vajalik hea koostöö erinevate asutustega, et liikuvuse eesmärke täita. Meie visioonist tulevad sihid ongi ju tege-likult sellised, mis vajavad üle-eestilist koostööd asutuste vahel, et neid edukalt täita. Ütlesid, et strateegia on eelkõige mõeldud Transpordiameti töötajatele. Kas ja kuidas see võiks mõjutada meie koostöö- partnereid? Jah, eelkõige on strateegia meie enda töötajatele. Samas annab see hea arusaamise ka välistele partneritele, mis suunas liigume, mis on oluline ning kuhu panustame järgnevatel aastatel enim. Kindlasti leiavad sealt sisendi ka meie koostööpartnerid. Kui räägime näiteks ohutusest, siis selleks, et liiklemine oleks Trans- pordiameti hallatavatel ligi 17 000 km riigiteedel ohutu, on vaja koostööd alates teehooldajatest ja ehitajatest, tehnoülevaatajatest, kes ei luba liiklusesse ohtlikke sõidukeid, kuni hästi koolitatud ja teadlike liiklejateni, kes käituvad vastutustundlikult. Või kui rääkida keskkonnahoidlikkuse eesmärkidest Transpordi- ameti strateegia kontekstis, siis oleme juba tähelepanu pööranud oma hoonete energiatarbimisele, samuti sõidukipargile, ent need tööd kindlasti veel jätkuvad. Samas ei tee me neid samme vaid asu- tuse sees. Oleme sõlminud koostöölepingu Eesti Taristuehituse Lii- duga, et astuda tee-ehituses samme kasvuhoonegaaside vähenda- miseks ja keskkonnasäästlike materjalide kasutamiseks. Seega oleme sõnastanud oma fookusvaldkonnad, kuhu panustame ning neis ootame oma partneritelt häid ja innovaatilisi ideid ning tegutsemissuundi.
Ohutus on Transpordiameti esimene strateegiline eesmärk. Kuhu tahab amet nelja aasta jooksul jõuda?
8
TEEJUHT / NR 10
Powered by FlippingBook