Transpordiameti neli suurt strateegilist eesmärki.
sinna jõuda – juba see annab tööle mõtte ja loob hea tunde. Asutuse terviseuuringud näitavad, et meie inimestele on oluline missiooniga töö. Iga töötaja tahab ju teada, kuidas tema töö aitab koos paremat tulevikku luua. Me ei tegutse lühiajaliselt, vaid meil on olemas pikk plaan ja suund. Nii saame teha mõtestatud ja missiooniga tööd. Tegelikult tähtsustame ka strateegiata oma töötajaid. Nendeta ei saaks me ju toimida. Strateegia toob lihtsalt paremini ja selgemini välja, mida me töötajate heaolu nimel teeme, alates arendamisest ja koolitamisest kuni tunnustamiseni ja mõnusa õlatunde loomiseni välja. Lisaks strateegiale sõnastasime ka asutuse väärtused, mis on olu- lised nii meie asutuse siseses suhtluses kui ka suhtluses kõikide meie koostööpartneritega. Väärtused on strateegiat täiendav osa, mis rõhutab, kuidas kõiki tegevusi ellu viime. Esimene neist on tule- vikku suunatud ehk omame nägemust tulevikust ja teeme otsuseid pikaajalistest sihtidest lähtuvalt, mitte lühiajaliselt kasulikuna tunduva tõttu. Teine väärtustest on rõõm koostööst. Ma olen seda juba ka mitmel korral märkinud, et üksi ei jõua keegi meist püstitatud eesmärkideni, meil on vaja teha selleks koostööd nii asutuse sees kui ka väljas. Kolmas oluline väärtus on, et aitame ja hoolime, mis minu jaoks tähendab pühendumist. Kui inimene on pühendunud, saab ta aru, mida ta teeb ja milline on selle mõju laiemas kontekstis. Ja neljas on lubadus, et meis saab kindel olla ehk teeme seda, mida oleme lubanud ning anname lubadusi, mida täita suudame. Kõik need neli kokku moodustavad terviku, mis toetavad meid nii stra- teegia elluviimisel kui ka mõnusa töökeskkonna loomisel.
Me tahame, et inimestel oleks tulevikus rohkem tervena elatud aas- taid. Transpordiameti mõttes tähendab see liiklusõnnetustes vähem hukkunuid ja vigastatuid. Lennunduse ja merenduse vald- konnas soovime, et hukkunute arv püsiks null. See on kindlasti ambitsioonikas plaan, ent soovime taset hoida. Tulevikus tahame oma liiklusohutusega jõuda Euroopa Liidu pari- mate ehk Põhjamaade tasemele. See vajab küll väga pikki samme maanteeliikluses. Kahjuks viimase kolme aasta trend näitab paigal- püsimist ja seega peame leidma uusi täiendavaid võimalusi, kuidas kahandada vigastatute ja hukkunute arvu. Seda kõike ei saa me üksi teha. Eestis kehtib liiklusohutusprogramm aastani 2025, kus lisaks Transpordiametile panustab liiklusohutuse suurendamisesse väga palju teisi asutusi, organisatsioone, koha- likke omavalitsusi ja partnereid. Koostöö on oluline. 70% hukkunuga liiklusõnnetustest juhtub maanteedel, kus kiirused on suuremad. Taristu on üks koht, mille ohutusele saame suurt mõju avaldada. Ent siingi on oluline koostöö partneritega, et leida ja kavandada parimaid lahendusi. Väga oluline roll õnnetuste vähendamisel on ka igal liiklejal. Selle teadvustamiseks teeme kampaaniad, et tõsta teadlikkust ja arusaa- ma sellest, kui palju saab iga liikleja ise ära teha turvalise liiklemise nimel. Strateegias on suure eesmärgina välja toodud, et Transpordi- ameti töötajad peaksid olema õnnelikud ja rõõmsad ning tahtma asutuses töötada. Mis on need sammud, et seda saavutada? Ma usun, et mõistes, kuhu me liigume ja mis on need tegevused, et
9
TEEJUHT / NR 10
Powered by FlippingBook