Teejuht talv 2023

ÕHK

Iga õppus annab päästetöödele uut kvaliteeti

Diana Krotova , Transpordiameti lennundusteenistuse vaneminspektor

ppuste käigus kontrollime lennujaama valmisolekut Õ hädaolukord kiirelt ja tulemuslikult lahendada. Tavaliselt on Transpordiametist (TRAM) õppustele kaasa- tud vaatlejana kuni kolm inspektorit – sündmuskohal, staa- bis ja lennuliiklusteenistuse (ATS) tornis. Meie põhieesmärk on kontrollida õppuse vastavust kavas toodud eesmärgile ning hinnata lennujaama HOLPi toimimist eri stsenaariu- mide korral. Lisaks on meie jaoks oluline teada, kuidas toi- mub info liikumine, sidepidamine ja koostöö õppustel osale- vate üksuste vahel.

Tüüpilised õppustel välja tulnud parandamist vajavad asja- olud on enamasti tähelepanekud ja märkused, mis puudu- tavad lennujaama protseduure ja kontroll-lehti. Anname soovitusi, näiteks korraldada õppused erinevates ilmastiku- tingimustes ja öösiti, proovida mitmeid stsenaariumeid, harjutada eri hädaolukordade tüüpe. Või soovitame õppus- tesse lisada otsinguelemendi kaasamist – näiteks kui õhusõidukit ei ole ATS-üksusest näha, siis vajab ATSi töötaja toimumiskoha täpsustamiseks ja esmase otsinguala mää- ratlemiseks kõigepealt lisainfot. Lisaks soovitame vajadusel osta juurde või vahetada välja varustust. Näiteks lennujaamale tegime ettepaneku hankida töötajatele raadiosaatja peakomplektid, et oleks mugavam raadiosidet pidada, näiteks merel aset leidnud hädaolukorra lahendamisel. Pärast õppust kogub korraldaja osalejatelt kokku raportid ja hinnangud ning teeb kokkuvõtte, kuhu paneb kirja kõik mär- kused, tähelepanekud ja muud õppuse käigus esile kerkinud asjaolud ning saadab selle info osalejatele. Muuhulgas kasutavad TRAMi inspektorid õppuse kokkuvõtet järgmise järelevalve käigus. Nii saab kontrollida, kas vajalikud muuda- tused ja parandused on tehtud ning ettepanekud arvesse võetud.

104

TEEJUHT / NR 8

Powered by