Eesti laevajuhid: Joosep Kuld (vasakul) ja Renat Usmanov.
Läänemerel on väga suur potentsiaal tuuleparkide rajamiseks.
Selleks, et seista täpselt paigal, kasutas laev kokku kaheksat ankrut. Kaks 13tonnist ankrut vööris on Svaneni enda omad ja ülejäänud kuus 15tonnist ankrut paigaldasid ankrupaigalduspukserid (ingl anchor handling tug , AHT) Torsten ja Bever. Pukserid ühendasid need kuus ankrut vaierite abil Svaneniga. Ankrute abil seisis laev täpselt paigal. Sellele järgnes ankrutest, mis tegi kindlaks, kas ankrud hoiavad või mitte. Pärast positiivset tulemust ja valmisoleku väljakuulutamist alustati Svaneni veeskamissopis vundamendivaiade paigaldamist. Vundamendivaiad pidid enne paigaldamiskohta jõudmist läbima üsna pika tee. Kõigepelt toodi need Hispaania sadamast Avilesist Saksa sadamasse Rostocki, seejärel pukseeriti Rostockist pukseritega Lin- gestroom ja Noordstroom ehitusalale. Seejärel võttis Torsten vundamendivaia pardasse ja viis Svaneni vees- kamissoppi. See tööosa oli rohkem Torsteni sillameeskonnale, kes pidid arvestama kõigi teguritega nagu hoovus, tuul, vundamendivaiade suu- rus (kõik vaiad olid eri pikkusega: 69 meetrist kuni 89 meetrini). Kasuta- sime kõiki meile kättesaadavaid vahendeid (radar, elektronkaart, mõõ- distusekraan (ingl survey scree n) ja Svaneni antud nõuandeid. Olles toonud vundamendivaia veeskamissoppi, aitasime Svaneni mees- konnal selle õigesse asendisse seada, millele järgnes lahtiühendamine ja ettevalmistus järgmiseks töölõiguks. Väga oluline oli hästi koordi- neeritud töö kõigi laevade vahel, rääkimata igas laevas toimuvast tööst.
Tuulepargi Baltic Eagle plaan.
Läänemeri jääb tuuleenergia vallas Põhjamerest veel kaugele maha ja seetõttu on siinsete tuuleparkide rajamise tempo lähiaastatel suurem.
Läänemerel on väga suur potentsiaal tuuleparkide rajamiseks. Saksa- maa, Poola, Taani, Eesti ja teised riigid uurivad pidevalt uusi võimalusi avamereparkide rajamiseks. Läänemere põhi koosneb erinevat tüüpi pinnasest, mis muudab tuulegeneraatorite paigaldamise keeruliseks. Svaneni ja Van Oordi projektijuhid on nende tingimustega tuttav ad , kuna see pole neil esimene projekt Läänemerel. Laev on paigaldanud üle 700 vundamendivaia üle Euroopa ja valdava enamuse neist Läänemerel.
Vundamendivaiade teekond Aviles–Rostock–Mukran.
21
TEEJUHT / NR 8
Powered by FlippingBook