Teejuht talv 2023

Transpordiamet kontrollis tänavu iga neljanda sadama ohutust SADAMAD

Milliseid puuduseid leidsime? 2023. aasta jooksul tegi Transpordiamet 57 sadamas veeliik- luse ohutuse ülevaatust. Puudusi avastati 26 sadamas, eelkõige registriandmetes. Sadamaregistrisse on 2023. aasta novembri seisuga kantud 240 sadamat. Sadamapidaja kohustus on hoida sadama andmed registris tegelikkusele vastavana. See on sea- dusest tulenev kohustus, aga ka vajalik info külastajatele. Õiged ja tegelikkusele vastavad andmed on meresõitjale oluline infor- matsiooniallikas. Et uus sadamaregister on väljatöötamisel, siis suvistel üle- vaatustel tutvustasime uut süsteemi ka sadama pidajatele. Suu- remad sadamad registris andmete muutmisel üldjuhul abi ei vaja, küll aga väiksemate sadamate pidajad. Ühes tasulisi teenuseid pakkuvas sadamas oli sadamakapten määramata. Sadamakapten on sadamas ohutut veeliiklust ja veesõidukite ohutut seismist korraldav isik. Sadamakapten keh- testab vajadusel veesõidukite sadamasse sisenemise ja sada- mast väljumise erikorra ning suurimad veesõiduki mõõtmed, millega võib sadamasse siseneda. Samuti koordineerib ja kont- rollib veesõidukitega veetava ohtliku lasti arvestuse pidamist sadamas. Esines ka puudusi ehitustegevusest teavitamisel, navigatsiooni- märgistuses ning sadama eeskirjades. Kõigile neile puudustele juhtisid Transpordiameti teenistujad tähelepanu, koostasid akti ning andsid tähtaja puuduste kõrvaldamiseks. Rõõm on tõdeda, et suurem osa sadamatest on puudused nüüd juba kõrvalda- nud. On küll ka paar sadamat, kellele oleme koostanud sunni- raha ettekirjutuse-hoiatuse. Kihnu Jõnn on öelnud, et merd ei tohi karta, merd peab austama, siis muigab meri ka meile vastu. Seetõttu on väga oluline, et meresõitja saaks vajadusel sadamasse siseneda ohutult. Aas- ta-aastalt muutuvad Eesti väikesadamad järjest populaarse- maks, väikelaeva omamine on eestlasel auasi, inimesed soovi- vad minna merele. Ega muudmoodi rannarahvas saakski. See- tõttu on väga oluline, et sadamate taristu vastaks meresõitjate vajadustele ning oleks veeliiklejale ohutu.

Sadamate külastusandmed aastate kaupa

Sadama puhul on väga oluline, et meresõitja saaks sinna siseneda ohutult.

Foto: Transpordiamet

Reet Laos , Transpordiameti sadamate üksuse juhataja

Transpordiamet tegi 2023. aastal Ruhnust Narvani 57 sadamas veeliikluse ohutuse ülevaatust. Sadamaregistrisse on kantud 240 sadamat. adamate veeliikluse ohutuse ülevaatuste eesmärk on tagada, et S sadamad vastaksid veeliikluse ohutuse nõuetele ning oleksid kantud sadamaregistrisse. Sadamaregistri andmed peavad vas- tama tegelikkusele, mis omakorda võimaldab sadama külastajatel teha teadlikke ja ohutuid otsuseid. Veeliikluse ohutuse ülevaatuste käigus kontrollitakse sadama dokumen- tatsiooni ja ehitisi – sadama eeskirja olemasolu ja vastavust kehtestatud nõuetele, eelkõige selles esitatud andmete vastavust tegelikule olukor- rale; sadama kohta Transpordiametile esitatud, eelkõige navigatsiooni- teabes (Teadaanded meremeestele, Navigatsioonimärgid Eesti vetes, Eesti Lootsiraamat ja navigatsioonikaardid) avaldatud andmete vasta- vust tegelikule olukorrale, sh sadamaregistri kande õigsust, navigat- sioonimärkide vastavust navigatsioonimärgistuse andmekogule; hüdro- graafiliste mõõdistustööde aruande ajakohasust, kui see on nõutud; akva- tooriumi olemasolu ja selle piiride otstarbekust; ehitustegevuse koos- kõlastamist Transpordiametiga.

Enne uut navigatsioonihooaega plaanib Transpordiamet korral- dada sadama pidajatele infopäeva, kus kordame üle põhitõed.

23

TEEJUHT / NR 8

Powered by