Teejuht talv 2023

Tallinna—Pärnu—Ikla maanteel on valmis saanud kergliiklejate tunnel, mis muudab Tahkuranna algkooli koolijütside, kohalike elanike ja piirkonna külaliste liiklemise senisest palju ohutumaks ja mugavamaks. õiste aleviku ja Tahkuranna küla lastel tuli senini kooli jõud- V miseks ületada tiheda liiklusega maantee. Ohukoht oli ammu teada, ent püsis lootus, et teeületus õnnestub koos Via Bal- tica kahe- või neljarajaliseks ehitamisega mugavamaks muuta. Paraku on Via Baltica laiendamise plaanid kaugemasse tulevikku nihkunud ja nii viisid murelikud lapsevanemad lapsi turvalisuskaalutlustel pigem autoga kooli. Nüüdseks on mure murtud. Vald tuli appi nõu ja jõuga Transpordiameti projektijuht Roger Voll räägib Lääne regioonis valmi- nud objekti kirjeldades, et kiiduväärt initsiatiivi haaras Häädemeeste vald: „Valla esindajana pöördus Karel Tölp toona Transpordiameti poo- le ja rõhutas, et Tahkuranna lastead-algkool asub suure riigimaantee ääres – transiitteel on veoautode osakaal suur. Kehtestasime seal 70 km/h kiiruspiirangu, paraku ei saa kunagi olla kindel, et iga Eestit lä- biv rekkajuht ikka hoo maha võtab. Vallale oli see teema nii südame- lähedane, et nad olid nõus valla eelarvest tasuma ligi kolmandiku mil- jonieurosest eelarvest.“ Juba eelnevalt oli vald rajanud teisele poole teed kergliiklustee – seega turvaliselt maanteeni pääses, aga oli vaja ka edasi saada: „Leidsime samuti, et ohutuim variant teeületuseks on tunnel. Seega tellisime pro- jekti ja asusime lahenduse poole liikuma.“ Projekteerimisleping OÜga Roadplan sõlmiti 2021. aasta alguses – põhiprojekti koostamine oli hankes küsitud ning Roadplan projekteeris teelõigule integraaltunneli. „Alternatiiv oleks olnud võtta eeskuju lätlas- telt ning rajada näiteks metallkonstruktsioonil treppsild. Samas on elu näidanud, et selline lahendus on lapsekäru või jalgrattaga liiklejatele tunduvalt ebamugavam, ka vanematel inimestel on keerulisem. Lisaks oleks paraku ikka jätkunud neid liiklejaid, kes üritavad samalt tasa- pinnalt teed ületada,“ tõdeb Roger Voll. Keeruline algus Paraku polnud ajahetk ehitamist soosiv: hanke ajal algas Venemaa- Ukraina sõda, töövõtjad olid pakkumiste tegemisel väga ettevaatlikud ja pakkusid enam, kui prognoositud eelarve ette nägi.

Ehitamisel probleeme ei tekkinud. Ka ümber- suunatud liiklus oli sujuv, tee kasutajad said ajutise lahendusega kenasti hakkama.

„Sõja mõju oli veel teadmata ja ka pakkujatel oli küsimus, kui suures osas ja millist mõju see ehitusmaterjalide hindadele avaldab.

51

TEEJUHT / NR 8

Powered by