RAHALISTE VAHENDITE JAOTUS TEEHOIU MEETMETE VAHEL AASTATE KAUPA, 2024–2027 (MILJONIT EUROT)
Teehoiukulud
2024
2025
2026
2027
49,0 7,0 24,0 20,0 6,6 32,3
45,0 5,0 20,7
47,0 5,0 23,0 16,7
48,0 5,0 23,5 19,5 6,7 11,7
Teede korrashoid Kruusateede remont
Kattega teede säilitusremont Kattega teede taastusremont Sildade rekonstrueerimine ja remont Rekonstrueerimine Muud investeeringud
8,4 9,0 3,4 0,5 1,4
8,1 5,6 0,5 0,9
1,2 1,3
1,2 1,0
Teedevõrgu säilitamise meetmete ettevalmistus Teedevõrgu tegevuskulud ja investeeringud kokku Välisõhus leviva müra vähendamise tegevuskava täitmine Intelligentsete transpordisüsteemide (ITS) ning teiste teega seotud seadmete võrgustiku rajamine ja ajakohastamine Säästlikumaid liikumisviise soodustava taristu rajamine Liiklusohtlike kohtade ümberehitamine Kruusateedele tolmuvabade katete ehitamine Ehitamine, sh Rail Baltic trassi ületavad viaduktid ja liiklussõlmed
141,4 0,6
93,4 0,0
106,8 0,0
116,6 0,6
0,5
1,2
0,4
0,5
6,0 5,1 1,4 17,2 7,2 38,0
0 0,8 0,0 51,1 6,4 59,5
2,0 0,7 0,0 58,8 6,8 68,7
4,2 2,3 0,0 41,3 7,2 56,1
Teedevõrgu arendamise meetmete ettevalmistus Teedevõrgu arendamise investeeringud kokku Teehoiukulud kokku
179,4
152,9
175,5
172,7
vähendamiseks ja alternatiivkütuste taristu kasutuselevõtu² nõue- tele vastamiseks on riigil kohustus tagada laadimistaristu välja- ehitamine turuosaliste poolt või turutõrkega piirkondades ise investeerida veokite alternatiivkütuste taristusse. 31. detsembriks 2030 on kohustus rajada TEN-T põhivõrgu igasse sõidusuunda elektriliste raskeveokite laadimispargid, mille maksimaalne vahe- kaugus on 60 km (üldvõrgus 100 km) ja mis peab koosnema vähemalt kahest laadimispunktist. Lisaks raskeveokite alternatiiv- kütuste taristule on riigil kohustus tagada sõiduautodele avalik laadimistaristu, muuhulgas tuleb sõiduautodele tagada TEN-T võrgus laadimistaristu iga 60 km tagant. Kokkuvõtvalt saab öelda, et järgnevate aastate suurimaks katsu- museks Transpordiametile ja riigile tervikuna on teehoiu rahaliste vahendite vähenemise tingimustes riigiteede säilitamine olemas- oleval heal tasemel ning riiklikes arengudokumentides ja Euroopa Liidus seatud eesmärkide saavutamine.
Järgmiste aastate suurimaks katsumuseks on teehoiu rahaliste vahendite vähenemise tingimustes riigiteede säilitamine olemasoleval heal tasemel.
² Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) 2023/1804, 13. september 2023, milles käsitletakse alternatiivkütuste taristu kasutuselevõttu
57
TEEJUHT / NR 8
Powered by FlippingBook