Teejuht talv 2023

Veokite läbisõit põhiteedel annab poole kogu riigiteede läbisõidust ning veetavad koormad kaks kolmandikku riigiteedel liikuvast kogukoormusest.

Riigiteedel on 60tonniste autorongide kandevõime saavutamiseks vajalik 390 miljoni eurone investeering, millest teedele kulub 239 ja sildadele 151 miljonit eurot.

Praegu on investeeringud seotud autorongide ülekaaluga, mille tõttu on teede koormussagedus 1,74 korda suurem. Kui ülekaaluli- susest tingitud kandevõime puudujääk kaetakse katendikihtide ülekattega, on riigiteede pikkusest 30% puuduliku kandevõimega ja kandevõime saavutamiseks vajalik investeering 239 miljonit eurot. Lisandub sildade 151 miljoni eurone investeeringute puudujääk. Need kaks kokku liites selgub, et riigiteede investeeringute puudu- jääk on 390 miljonit eurot. Uuringu teostaja võrdles ka investeeringute kulu 2011. aasta uurin- guga, kui Eesti teedele lubati veokid täismassiga 52 tonni. Siis oli investeeringute vajadus üle 700 miljoni euro, mis näitab, et 12 aasta jooksul oleme investeeringute puudujäägiga jõudnud poole peale.

Eesti teedele võivad lähiajal jõuda raskeveokid, mille täismass on 60 tonni.

61

TEEJUHT / NR 8

Powered by