MAA
Fotod: Merko Ehitus Eesti AS
Vanasadama trammitee rajamine on olnud üks Tallinna läbi aegade tehniliselt keeru- kamaid transporditaristu projekte.
Veerand sajandi jooksul, mil Joosti on Merkos tegutsenud, on ehitaja vaatest mõndagi jäänud samaks, aga palju ka muutunud, eriti suhtumises. Ta toob välja, et tänapäeval mõeldakse rohkem pereväärtustele ja võibolla ka iseendale – läbi- põlemise hinnaga ribadeks töötamist püütakse ennetada ja sellele pööratakse rohkem tähele- panu. „Minu karjääri algusaastatel oli pigem tavaline, et kõik n-ö panid hullu – oli ülesehitamise aeg. Pikad tööpäevad ja vähe vaba aega oli normaalsus, kuid see on praeguseks muutunud,“ sõnab ta. „Muutu- nud on ka inimeste üldine suhtumine ehitamisse – päris palju on vaidlemist ja ka vastuseisu. Varem oli nii, et kui midagi ehitati, siis oldi rõõmsad uue objekti üle. Praegu ollakse rõõmsad, kui objekt valmis saab, aga alati ei saada aru, et asja valmis- saamise nimel on vaja taluda ebamugavusi.“ Lugupidamine töö suhtes Joosti rõhutab jutuajamises korduvalt meeskon- natöö tähtsust ning ka seda, kui oluline on töösse suhtuda lugupidavalt ja südamega. Ehitusinsener Tiit Joosti on pälvinud mitmeid ehitusala auhindu: 2010. aastal nimetati ta Ämari lennubaasi esi- mese etapi ehitamise eest aasta ehitajaks ja 2013. aastal tõi Ülemiste liiklussõlme ehitustööde edukas juhtimine talle aasta ehitusinseneri tun- nustuse. Tagasihoidlikult sõnab ta, et nii nagu hiljutine Aadu Lassi nimeline inseneripreemia, on ka varasemad saadud tunnustused tegelikult kogu tema tiimi märkamine. „Ütlesin seda ka seekordse preemia kätte saamisel. Kui mul läheb hästi, siis tänu kogu meeskonnale. Meie otsused on konsensuslikud. Alati küsime teiste arvamusi ja selle kaudu saavad kõik ennast teostada. Meie alal ei tee üksinda midagi ära.“ Küsin Joostilt ka järelkasvu teemadel, sest inse- neride põud on laialt teada mure. „See, et meie ümber oleks noori, alles teekonda alustavaid inse- nere, on ülioluline, ja õnneks me neid enda ümber ka näeme,“ ütleb Joosti. „Läheneme oma tööle natuke nagu tippspordile, kus samuti peab pide- valt järelkasvu eest hoolitsema. Nii ongi – kui meil on tiimis uus hakkaja „sõitja“, siis toetame teda ja aitame tal kogemusi koguda. See on kogu mees- konnale parim lahendus.“
need mahud sisuliselt metsa vahel ära teha,“ toob ta näite. „Taristuobjektid, nagu näiteks Tallinna trammiteede rajamine, teeb keeruliseks n-ö taustatöö – suunad ümber liikluse, inimeste liikumise, väga palju tuleb kommunikeerida, anda infot toimuva kohta. See kõik ei ole lihtne, sest kaasatud on palju inimesi ja tehnikat, logistika on vaja väga põhjalikult läbi mõelda.“ Keerulised olukorrad liidavad Hoolimata asjade läbimõtlemisest ja korralikult planeerimisest tuleb Joosti sõnul igas projektis alati üllatusi ning see on omamoodi tore. „Ootamatused ja nendele lahenduste otsimine arendab. Sa pead kaaslastega pead kokku panema, mõtlema insenerlikult, leidma väljapääsu ja kõik see liidab meeskonda. On täitsa kindel, et kui asi tundub liiga keeruline, siis see ei ole õige ja vajab veel läbitöötamist. Õige lahendus on lihtne,“ räägib Joosti. Vanasadama trammitee objekti raames rajati 2,5 km kahesuunalist rööbasteed (paigaldati 510 tonni rööbast), rohkem kui 8,6 jalg- palliväljaku suuruse ala ulatuses uusi ja rekonstrueeritud katen- deid, linnaruumi rikastati üle kahekümne tuhande taimega ning maapinna alla lisandus üle 8 km torustikkommunikatsioone ja 24,5 km kaablikanaleid. HEA TEADA
Ootamatused ja nendele lahenduste otsimine arendab. Sa pead kaaslastega pead kokku panema, mõtlema insener- likult, leidma väljapääsu ja kõik see liidab meeskonda. Tiit Joosti
50
TEEJUHT / NR 16
Powered by FlippingBook