Teejuht talv 2025

MAA

Foto: Estfilm Production

RAIL BALTIC

Rail Baltica ehitus Eestis tegi 2025. aastal suure hüppe

Silvia Pärmann , Rail Baltic Estonia pressiesindaja

Kogu Rail Baltica põhitrass sai 2025. aasta jooksul lepingutega kaetud, esimene reisijaid teenindav osa võeti kasutusse ning ehitustööd hoogustusid.

ail Baltica tööd edenesid samaaegselt nii Harju-, Rapla- kui ka R Pärnumaal ning esimene reisijatele suunatud taristuosa – uus ooteplatvorm Ülemistel – võeti kasutusele. 2026. aastal jõuab ehitustegevus igale põhitrassi kilomeetrile Tallinnast Ülemistelt kuni Eesti–Läti piirini. Murrang toimus 2025. aasta mais, mil sõlmiti kaks olulist allianss- lepingut, mis panid korraga käima kogu Eesti põhitrassi ehituse. Tegemist on Eestis seninägematu mahuga lepingutega, kus projek- teerijad ja ehitajad töötavad algusest peale ühise meeskonnana,

jagades vastutust nii eelarve, tähtaegade kui ka tulemuste eest. „Need lepingud tähistavad Rail Baltica elluviimises uude etappi jõudmist – mitte uue etapi algust, vaid läbimurret kogu ehituse jaoks. Nüüd on kogu Eesti lõigu reisijate põhitrass lepingutega kaetud ja ehituses. See on hetk, kus paberil olnud visioonist saab pidev ehitusliin,“ ütles Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets .

Lepinguosalised on kaks rahvusvahelist konsortsiumi. Allianss 1 – GRK Eesti AS, GRK Suomi Oy, Merko Ehitus Eesti, NGE Contracting,

56

TEEJUHT / NR 16

Powered by