ÕHK
UUDIS
Foto: Transpordiamet
Tallinna lähiala VFR-lennuliikluse muudatus vähendab lennujuhtide ja pilootide töökoormust ning survet keskkonnale.
Tallinna lähiala õhuruumi muudatuses on arvestatud keskkonna, operatsiooniliste ja ohutusega seotud mõjudega.
Tallinna lähiala s muutub VFR-lennuliikluse korraldus
raegune lähiala, kus piloodid juhinduvad lennujuhtide korral- P dustest, on Tallinna lähiümbrust ligi 20 km raadiuses kattev õhuruum. „Lennuliikluse iseloom ja lähenemisprotseduurid on ajas väga palju muutunud, mistõttu ei vasta lähiala suurus ja kuju enam vajadustele,“ selgitas Lennuliiklusteeninduse AS Tallinna lähi- ala muudatuse juht Sigrid Uik . Ta toob näiteks, et Tallinna ümbruse- sse on lisandunud mitmeid helikopteriplatse, mis jäävad lähiala piiridesse ning eeldavad VFR-pilootidelt lennuplaanide esitamist ning Lennuliiklusteeninduselt plaanide töötlemist ja lendude juhtimist, aga tegelik vajadus selle järele puudub. vähendada lennujuhtimiskoormust ja lihtsustada pilootidele lähiala ümbruses lendamist. Lennuliiklusteeninduse AS valmistab ette Tallinna lähialas õhuruumi muudatust, et registreerida nõuetekohaselt uued lähiala sisenemis- ja väljumispunktid, muuta instrumentaalsektor uuenenud lähenemisprotseduuride alusel,
Tallinna lähialas VFR-lennuliikluse korralduse muudatust planee- rides on Lennuliiklusteenindus arvestanud keskkonna ja elanikega. Tallinna lähiümbrusesse tekib juurde alasid, kus VFRide liikumine ei ole enam piiratud, tänu millele saavad nad valida lühemaid trajek- toore, vähendades sellega ka oma lendamisest tingitud mõju kesk- konnale. Lähialasse sisenemis- ja väljumispunktide asukoha valikul on arves- tatud sellega, et VFR lennuliiklusega kaasnev müra avaldaks kohali- kele elanikele vähem mõju. Lisaks asukoha muutmisele muutuvad ka sisenemis- ja väljumispunktide nimed. Kui praegu on punktide ni- med geoalade järgi, siis uued nimed on spetsiaalsest andmebaasist ja kooskõlas tänapäevaste standarditega. Sigrid Uik kirjeldab, kuidas Tartu simulaatoris toimub uue lähiala vali- deerimine. „Lennujuhid katsetavad simulaatoris harjutusi sooritades uue lähiala õhuruumi kuju ja punkte, jälgivad erinevusi võrreldes seni- sega ning annavad hinnangu operatsioonilisele liikluse korralda- misele. Ohutusmeeskond kaardistab riske ja hindab, milliseid maandamismeetodeid tuleb kasutada. Lisaks küsisime õhuruumi kasutajatelt kavandile tagasisidet. Kaardiosakond tegeleb uute kaar- tide koostamise, viimistlemise ja avaldamisega.”
Kui kõik läheb plaanipäraselt, jõustub lähiala muudatus 18. aprillil 2024.
Mõistete selgitus: VFR ( Visual Flight Rules ) – visuaallennureeglid VFR-lend ( VFR flight ) – visuaallennureeglite järgi toimuv lend
110
TEEJUHT / NR 9
Powered by FlippingBook