2023. aasta sügisel toimus keskmise kiiruse katseprojekt.
Avalikustasime esimese üle-eestilise liikuvusuuringu tulemused
Seni on Transpordiamet olnud eelkõige sõidukite ja liiklussageduste arvepidaja, mis annab meile infot ainult autoga liikujate ja bussi- sõitjate kohta. Üle-eestiline liikuvusuuring annab ülevaate kogu elanikkonna liikumistest, liikumisviisidest, liikumiste eesmärkidest ja liikuvust mõjutavatest teguritest. Keskmise kiiruse katseprojekti korraldamine Septembris ja oktoobris viisime läbi pilootprojekti, mille eesmärk oli välja selgitada, kas Eestis on keskmise kiiruse ületamine probleem. Kasutasime uuringuks kiiruskaamerate mõõtekabiine ja -süsteeme. Projekti laiendatud eesmärk on leida uusi meetmeid, mis tõstaks maanteedel liiklusohutust ning vähendaks hukkunute ja vigastatute arvu.
Riiklik rattastrateegia valmib 2025. aastal.
Rattastrateegia koostamine Transpordiamet alustas riikliku rattastrateegia koostamist, mille eesmärk on jalgratta ja teiste aktiivsete liikumisviiside osakaalu suu- rendamine igapäevastes liikumistes. Paremad jalgsi ja rattaga liiku- mise tingimused tähendavad kõigile kättesaadavat liikuvust, paran- davad avaliku ruumi kvaliteeti ning inimeste üldist heaolu ja tervist. Rattastrateegia valmimise tähtaeg on 2025. aasta I kvartal. Liikuvusteekonna planeerimise ja sõidupiletite ostmise platvormi loomine Transpordiamet sai Riigikantselei innofondist 840 000 eurot innovat- siooniprojekti MaaS-XT rahastamiseks. Kontseptsiooni kohaselt võiks tulevikus liikuvusteekonna planeerimine ja piletitega arvelda- mine toimuda ühes keskkonnas ühekordse maksega. MaaS X-tee projektiga loob riik standardiseeritud sõidupäringuid vahendava ja liikuvusteenuseid ning sõiduõiguse ostmist ühendava teenuse- platvormi prototüübi. Seega luuakse standardiseeritud X-tee andme- vahetuskiht, mida eraturul tegutsevad MaaS operaatorid saaksid kasutada. Hea näide on Helsingi ühistranspordisüsteemi platvorm, mille kaudu saab planeerida teekonna ja osta kõik vajalikud piletid.
Kooliümbruse liikluskeskkonna ohutuse hindamisvahend
Kooliümbruse liikluskeskkonna ohutuse hindamisvahendi eesmärk on luua erineva taustaga kasutajatele (kooli omanik, kohaliku oma- valitsuse teedespetsialist, koolipere, lapsevanem jt) arusaadav, lihtne, liiklusohutuse olulisi tegureid arvestav ja riskide võrdlust või- maldav tööriist. Kooliümbruse koondriski järgi on võimalik kõik koolid jagada nelja riskigruppi (väikese, keskmise, suure ja väga suure riskiga kooliümbrused) ning koostatud pingerea alusel pla- neerida parandamismeetmeid ja vajalikke investeeringuid. Hin- damisvahendiga toetab Transpordiamet liiklusohutuse andme- põhist juhtimist kohalikes omavalitsuses. 2023. aastal analüüsi- sime 25 kooli üle Eesti. Kooliümbruste riski kaardistus jätkub 2024. aastal.
123
TEEJUHT / NR 9
Powered by FlippingBook