Teejuht kevad 2024

Kanama–Valingu teelõigu Saue–Jõgisoo liiklussõlm koos autotulliga.

otsuste langetamine, äriloogika ning riskide ja kasude jagamine tellijaga. Tegemist on uudse ja põhjaliku hankemeetodiga, kus kõigis etappides tehakse iga päev ühiselt tööd projekti parima realisee- rimise nimel. Alliansshanke tulemusena on Sindi–Lodja silla projekteerimise ja ehitushanke peatöövõtja INF Infra OÜ ning lepingu täitmisel kaasa- tud projekteerimise võtmeisikud on ettevõtetest Roadplan OÜ ja Stricto Project OÜ. Hankemenetluse tulemusena tellijaga moodus- tatud alliansil on vastutus nii projekti ettevalmistamisel kui ka teostamisel. Sõlmitud lepingu eeldatavaks maksumuseks on kuni kümme miljonit eurot ilma käibemaksuta ning ehitustööde tähtaeg selgub projekteerimise käigus, kuid optimistliku stsenaariumi korral saab see toimuda 2025. aasta lõpus. Valmis Tallinna ringteel Kanama–Valingu teelõik Tegemist on 4,6 km teelõiguga, mille ehitus algas juba 2021. aastal. Tööde käigus rekonstrueeriti Kanama eritasandiline liiklussõlm, ehi- tati ümber Kanama viadukti rambid ning Saue–Jõgisoo, Saue–Aila ja Vanamõisa eritasandilised liiklussõlmed. Kogu ehitus muutis oluliselt Saue asula sisse- ja väljapääse.

Pärnu linnas asuva Sindi–Lodja silla projekteerimiseks ja ehitamiseks sõlmis Transpordiamet täiesti uut tüüpi lepingu – alliansslepingu.

Ehituseks sõlmisid Transpordiamet, AS Trev-2 Grupp ja Saue valla- valitsus 30. mail 2021 ehituslepingu kogumaksumusega 22 362 221,50 eurot (summa on käibemaksuta), millest 85 protsenti rahastas Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Saue vallavalitsuse finantseeris 227 000 eurot (summa on käibemaksuta).

129

TEEJUHT / NR 9

Powered by