Teejuht kevad 2024

2023

Aasta tegu

Fotod: Transpordiamet, Rene Lutterus

Teehoiuteenistuse aasta tegu

Strateegilise planeerimise teenistuse aasta tegu

Keskmise kiiruse katseprojekti korraldamine Septembris ja oktoobris viis Transpordiamet läbi pilootprojekti, mille eesmärk oli välja selgitada, kas keskmise kiiruse ületamine on Eestis probleem. Projekti laiem eesmärk on leida uusi meetmeid, mis tõstaks maanteedel liiklusohutust ning vähendaks hukkunute ja vigastatute arvu.

Uute projekteerimisnormide vastu võtmine Mitu aastat kestnud projekt, mis toob murrangu Eesti riigiteede projekteerimisse ning on kooskõlas tee-ehituse nüüdisaegsete meetodite ja trendidega. Uus regulatsioon katab üldprintsiibid ja olulisemad ohutusnõuded ning jätab projekteerimisfaasi rohkem paindlikkust ja võimalusi rakendada uudseid lahendusi.

Liiklusteenistuse aasta tegu

Merendusteenistuse aasta tegu

Sõidueksamite ooteaegade lühendamine Tänu paremale logistilisele planeerimisele ning tublidele ja töökatele eksamineerijatele ootab soovija nüüd sõidueksamile pääsemist reeglina keskmiselt kuni kuu.

17 vraki leidmine merepõhjast Hüdrograafiliste mõõdistuste käigus leiti merepõhjast 17 vrakki, millest kolm on suuremad aurikud ja üks kahemootoriline lennuk. Vrakid on oluline panus Eesti merearheoloogiasse.

Tugiteenuste teenistuse ja Eesti Maanteemuuseumi aasta tegu

Lennundusteenistuse aasta tegu

Keri tuletorni renoveerimistööd Aastakümneid lagunenud, kuid UNESCO saja haruldasema tuletorni sekka valitud Keri tuletorn sai valitsuselt 2,1 miljonit eurot renoveerimistöödeks. Uue ilme sai torni põhjakülg, välimine müürikiht ja paekivist keerdtrepp. Projekti tunnustas ka Muinsuskaitseamet ja lisas Keri tuletorni renoveerimise oma aasta teo nominentide hulka.

Tartu lennuvälja irdtornisüsteemi ja lennuinfoteenuse sertifitseerimine

Tartu lennuväljast sai esimene lennuväli Eestis, millele pakutakse lennuvälja lennuinfoteenust ( Aerodrome flight information service , AFIS) distantsilt, Tallinnas asuvast irdtornikeskusest. Eesti on Euroopa Liidu kolmas ja maailma kuues riik, kes on sellise lennuliikluse korraldamise süsteemi kasutusele võtnud. Ka Eesti lennunduskogukond valis irdtornilahenduse kasutuselevõtu Eesti lennunduse aasta teoks.

134

TEEJUHT / NR 9

Powered by