S TREF Nord ehitab 2,6kilomeetrise teelõigu, mis algab A Jänesselja ringist ja rekonstrueeritakse turboringiks. Edasi kulgeb tee mööda olemasolevat trassi, laienedes Rääma raba poole. Enne asulat keerab tee täielikult uuele trassile ja suubub mööda Tuisu tänavat Ehitajate tee foorristmikule. Jalakäijatele rajatakse üks kergliiklustunnel ning Hirvela, Tuule ja Parmu ristmikke hakkavad reguleerima foorid. Lisaks ehitatakse ligi 1,7 kilomeetrit müratõkkeseina ja kogu lõik saab valgustuse. Ole- masolev Tallinna maantee muutub Sauga alevikku ja Pärnu linna ühendavaks kohalikuks teeks. Ehitajale võivad väljakutseks osutuda nii olemasoleva tee muldkeha laiendamine tingimustes, kus liiklust kõrvale ei suunata, kui ka raba ületamine. Liikluskorralduses on plaanis kasutada muutkujutistega märke, mis võimaldab väiksema koormusega aegadel suuremaid kiirusi. Projektiga seonduvalt eeldame ka ettevõtluse arengut – uus tankla Jänesselja ringi juures on juba avatud, Hirvela ristmikule tuleb kaks madalat kortermaja ja kaks ärimaa kinnistut. Ettevõtlus- keskkond areneb rohkem Tuisu tänava ulatuses. Planeeringus on lahti hoitud võimalused maantee ühendamiseks Ehitajate teega nii Tuisu kui ka Turba tänava liinil ehk Savi–Ehitaja sõlme ehitamisega, mis omakorda jätaks lahti ka Turba ühendus- võimaluse. Selline sõlm vähendaks tõenäoliselt pingeid ka Tuisu– Ehitajate foorristmikul, või sobiks sinna pigem eritasandilahendus. Mida ehitus suures plaanis tähendab? TREF Nordi juhatuse liikme Jaanus Taro sõnul on tegemist Via Baltica trassiga, mis kulgeb Tallinnast Varssavini (970 km) ja on osa Euroopa võrgustiku teest E67, mis viib ka Varssavist edasi Prahasse. nägi ette senise maantee teemaplaneering 118. kilomeetrilt kuni Valga–Uulu sõlmeni perspektiivse 2 + 2 maan- teetrassi koos väljaehitamisega III klassi nõuete alusel. Nüüd tee klasse enam ei ole, kuid liiklusprognoos 2040. aastaks nägi ette uue- le trassile 2350 transiitliiklejat. Seega praegu ehitame põhiliselt linnatänavat, ehk vähemalt peaks see kunagi põhiosas linnatäna- vaks jääma.“ „2012. a kehtestatud Transpordiameti ehituse projektijuhi Arto Juhansoo sõnul algas põhiprojekti koostamine juba 2021. aasta aprillis ning kopp löödi maasse 2023. aasta oktoobri teises pooles. „Objekti ehituseks on töövõtjal aega 20 kuud ja plaanide järgi peaks objekti vastu võtmine toimuma 2025. aasta jaanipäeva paiku, aga kuna meil on vahel kaks talve, siis oleme arvestanud kahe tehnoloo- gilise pausiga ja objekti tegelik valmimine lükkub 2025. aasta augus- tisse–septembrisse.
Ain Kendra , Teejuhi kaasautor
Sauga–Pärnu 2 + 2 teelõigu ehitus algas 2023. aasta oktoobris ja peaks valmima 2025. aastal. Teelõigu kogumaksumus on 13,3 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Projekti rahastatakse perioodi 2021–2027 Transpordiameti maanteetaristu arendamise investeeringute kava, Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi ja Euroopa Regionaalfondi toetusega.
Pärnu uus sissesõit peaks valmima 2025. aasta sügiseks, parandades liikluse läbilaskvust ning suurendades turvalisust.
Tegelikult algatas Transpordiamet, toona Maanteeamet, juba 2018. aasta augustis lõigu ehitusprojekti projekteerimistingimuste
59
TEEJUHT / NR 9
Powered by FlippingBook