Transpordiametil tuli tänavu edasi lükata ligi poolesaja teeobjekti ehitus, et hüvitada ettevõtjatele ehitushindade tõus. Kuidas on taristuehituse hangete hinnad pärast Venemaa sissetungi Ukrainasse tõusnud? araku on Transpordiametil seda täpselt raske öelda. Pärast P sõja algust käima lükatud Pärnu–Uulu ehitushange läks märksa odavamaks, kui prognoosisime. Samas on hankeid, kus meie eeldatud maksumusega võrreldes on hind kerkinud kuni 30%.
INTERVJUU Janar Tükk Transpordiameti taristu haldamise teenistuse direktor
Seal, kus materjalide kättesaadavus on halvenenud ja sisendihind ülespoole liikunud, on ka koguhind kõrgem.
Kuidas on Transpordiamet töövõtjatele appi tulnud? Pärast sõja algust otsustasime võimaliku kallinemise katteks pea- tada viiskümmend remondi- ja rekonstrueerimisobjekti hanget, mille hinnanguline kogumaksumus oli 20 miljonit eurot. Tegime Eesti Ta- ristuehituse Liiduga peetud läbirääkimistel otsuse, et hüvitame lepingujärgsete hindade kallinemise järgmisel viisil.
Hinnatõus sõltub paljuski tellitavate tööde sisust, st sellest, kas tegu on silla- või piirdetööde, taastusremondi, rekonstrueerimise vms-ga.
Pärast sõja algust käima lükatud Pärnu–Uulu ehitushange läks märksa odavamaks, kui prognoosi- sime. Samas on hankeid, kus meie eeldatud maksu- musega võrreldes on hind kerkinud kuni 30%.
43
TEEJUHT / NR 3
Powered by FlippingBook