Võõbu–Mäo teelõigu ehitus 30. juunil 2022.
Kas Transpordiametil on kavas oma lepingutes veel midagi indekseerida? Lähiajal ei ole meil kavas uusi indekseid lepingutes rakendama ha- kata. Küll aga analüüsime praegu koostöös Eesti Taristuehituse Lii- duga, kas tulevikus oleks mõistlik välja töötada teedeehituse indeks, mida Statistikaamet hakkaks avaldama. Selguse ja konkreetsete otsuseni jõudmine võtab aga veel aega. Kuna osa tänavusi ehitusobjekte jääb valmimata, siis mida on oodata 2023. aastal? 2023. aasta plaanid on alles töös, aga etteruttavalt võin öelda, et kõigi teehoiukava meetmetega jätkatakse. Transpordiameti suurematest objektidest tahame alustada Tallinna–Tartu–Võru– Luhamaa maantee Neanurme–Pikknurme lõigu ja Tallinna–Pärnu– Ikla maantee Sauga–Pärnu lõigu ehitushangetega. Mõlema eelda- tav maksumus on 10 miljonit eurot. Lisaks soovime välja kuulutada rekonstrueerimisobjekte umbes 15 miljoni euro eest.
Kuna bituumenit on raske saada, on selle hind võrreldes pakkumus- aegse seisuga tõusnud nii palju, et hinna korrigeerimisel tuleb Trans- pordiametil kanda umbes 10 miljoni euro suurust lisakulu. Kui paljud olid hüvitisega päri ja nõustusid tööd jätkama? Taganeti kahest lepingust, milles kokku lepitud töödega ei alusta- tudki. Nüüdseks on sõlmitud u 30 lepingumuudatust, mis annab töövõtjatele õiguse saada hüvitist. Ligikaudu poolesajal objektil on tõendamine veel pooleli. Vaatamata ennist öeldule on selge, et taristuehitajatel ei ole kerge ots otsaga kokku tulla. Soovin neid tunnustada, sest nad tõesti pin- gutavad ning on võtnud eesmärgiks kõik lepingud täies mahus täht- ajaks täita.
45
TEEJUHT / NR 3
Powered by FlippingBook