Teejuht sügis 2023

Transpordiamet ootab teavet analüüsimiseks, kas kasutusele on vaja võtta ennetavaid meetmeid. Meie eesmärk ei ole juhtumist teavitanud isikuid karistada.

ohustuslik teavitamine on reguleeritud Euroopa Liidu K määruse 376/2014 nõuetega ja lennuettevõtted raken- davad seda, kuid üldlennunduses toimunud ohutust mõjutavatest juhtumitest üksikisikud alati ei teavita. Vaba- tahtlik teavitamine aitab hõlbustada selliste andmete kogumist, mida kohustusliku teavitamise süsteem ei pruugi hõlmata, aga teataja arvates kujutab endast tegelikku või võimalikku ohtu lennusohutusele. Üksikisikute puhul on oluline ka, et teavituse saab teha anonüümselt. Transpordiamet ootab teavet ana- lüüsimiseks, kas kasutusele on vaja võtta ennetavaid meet- meid. Meie eesmärk ei ole juhtumist teavitanud isikuid karis- tada. See muidugi ei kehti juhul, kui tegemist on ohutust eirava tahtliku käitumisega. Transpordiamet on loonud lihtsa teavitusvormi neile, keda kohustuslik teavitamine ei puuduta, aga kelle edastatud tähele- panekud aitavad meie inspektoritel suunata tähelepanu sinna, kus riskid on kõige suuremad. Teavitusvorm on avaldatud Transpordiameti veebilehel. Jaga- me sügisest nii lennuväljakute käitajatele kui ka teistele soovi- jatele QR-koodiga trükiseid ja kleepse, mida saab üles riputada lennuväljakute infotahvlitele või kleepida õhusõidukisse. Vormi täitmine on lihtne. Kui on soov teavitada lennujuhtumist, siis tuleb oma nutiseadmes skaneerida QR-kood, mis viib Transpordiameti veebivormile. Seal tuleb sisestada kuupäev, millal juhtum aset leidis, valida juhtumi kategooria, lisada lühike juhtumi kirjeldus ja soovi korral jätta oma kontaktandmed. Kui juhtumis osales õhusõiduk, saab märkida õhusõiduki andmed. Juhul, kui on soov saata lisaks ka pildi- või videomaterjali, siis need tuleb saata eraldi aadressile . safety@transpordiamet.ee

Transpordiameti teavitusvorm.

Lennujuhtumist teavitamine | Transpordiamet

Juhtumi kategooriad jagunevad järgmiselt: Ÿ Tähelepanek – teavitus, mis allpool toodud kategooriatesse ei kohandu, kuid vajaks Transpordiameti tähelepanu. Siinkohal võib teada anda ka tähelepanekutest, millel on positiivne sisu. Ÿ Ohutusjuhtum – vahetu mõjuta juhtum, mis vajab ohutuskaalut- lusel tähelepanu ja selle ignoreerimine võib põhjustada intsi- dendi või õnnetuse. Ÿ Intsident – juhtum, mis otseselt mõjutab ohutust. Ÿ Õnnetus – juhtumiga tekkis varaline ja/või isikuline kahju. Transpordiamet loodab, et lihtsalt ligipääsetav teavitussüsteem leiab erapilootide hulgas sooja vastuvõttu ning seda hakatakse kasutama. Meil omakorda aitab see suunata järelevalve teraviku sin- na, kus riskid on suurimad. Kuigi lennuohutust mõjutavatest juhtumitest teavitamine on ärilise lennundussektori riskijuhtimissüsteemi oluline osa ning see aitab tagada reisijate ja meeskonnaliikmete ohutuse, ei tohi alahinnata selle mõju üldlennunduse riskide maandamisele. Oluline on, et nii pädevatel asutustel kui ka lennundusorganisatsioonidel oleks piisavalt andmeid, et teada saada, kuhu oma pilk suunata, näha korduvaid mustreid ja tegutseda ennetavalt!

123

TEEJUHT / NR 7

Powered by