Teejuht sügis 2023

Liivi Tamm , Teejuhi kaasautor

„Lepingu sõlmisime 31. mail 2021. aastal, tööd vältasid 2,5 aastat ja saame need valmis selle aastanumbri sees, praeguseks on vaja lõpetada vaid müratõkkeseina ehitus, ootel on VMS süsteemi käivitamine,“ ütleb Transpordiameti teehoiuteenistuse projektijuht Ksenia Haavistu . Valminud lõigus loodi Tallinna ringteele 2 + 2 sõidurajaga lahendus: rekonstrueeriti Kanama liiklussõlm, samuti rajati mitu uut ristmikku, Saue–Jõgisoo, Saue–Aila ja Vanamõisa eritasandilised liiklus- sõlmed, mille osa on ka uus Valingu viadukt. „Uus viadukt rajati vana kõrvale ja vana viadukt lammutati,“ kirjeldab Ksenia Haavistu tööde käiku. „Liiklussõlme juurde kuuluvad kolm jalgratta- ja jalgteetunnelit, millest üks paikneb raudtee all, lisaks üks autotunnel. Ehitati ka jalgteed, paigaldati müratõkkeseinad ja muu- tuvteabega liiklusmärgid.“ Uus tee on liiklejale senisest tunduvalt mugavam: autojuhid saavad sõita sirgel lõigul, kohalikel on mugav juurdepääs ringteele ning jalakäijatele on uus lahendus senisest ohutum, sest enam ei ületata Tallinna ringteed samal tasandil. Ka kõnniteed paiknevad nüüd osaliselt müratõkkeseina taga ja nii on puhkamiseks ja jalutamiseks loodud pikk teekond, kus on ka vaiksem kui maantee ääres. Raudtee ja maantee Suurima tehnilise väljakutsena toob Haavistu esile raudteega arves- tamise: seda nii Valingu viadukti kui ka jalgteetunneli puhul, mis rajati raudtee alla. „Oli vaja mõelda, kuidas teha nii, et rongiliiklus ei katkeks, arvestada kontaktvõrguga,“ selgitab Ksenia Haavistu. „Ehitamise ajal oli suu- reks katsumuseks raudtee gabariitidesse mahutamine, uue via- HEA TEADA: Keskkonnasõbralikud lahendused Kanama–Valingu teelõigul Ÿ Töövõtja tootis objekti kõrval ise killustikku – nii saadi materjaliks paekivikillustikku. Kiviluks AS purustas paekivi, katsetas, sertifitseeris toote. Inseneriga kooskõlastades saadi objektile killustiku. Tegu on hea näitega keskkonnasäästlikust ehitamisest. Ÿ Oluline oli looduskeskkonnaga arvestamine: nii rajati väikeulukite tunnel, loomatarad, tagasihüppekohad loomadele. Põnev koostöökogemus oli tegijatel ka botaanikaaiaga, kes võttis enne raadamistööde algust meeskonnaga ühendust, otsides Eestis tüüpilisi taime- liike oma väljapanekule. Loodetavasti kaunistavad kaasavõetud taimed botaanikaaeda.

Tallinna ringtee uueneb: rahvusvahelisel põhimaanteel rekonstrueeriti 4,6 km pikkune Kanama–Valingu lõik, mida kasutavad nii transiitliiklejad kui ka kohalikud elanikud.

Kui oli vaja otsida lahendusi, sujus koostöö kõigi osaliste vahel hästi.

59

TEEJUHT / NR 7

Powered by