HILJEMALT 2024. AASTAL VALMIVAD OBJEKTID
Objekt
Maksumus, miljonit eurot Töövõtja
Rail Baltica raudtee ehituse projektis on tänavu valminud Kalevi ja Saustinõmme ökoduktid ning ehituses on veel 11 rajatist, mis lepingu kohaselt peaksid valmima hiljemalt 2024. aasta lõpuks. Rail Baltica põhitrassi ehitustööde uued hanked kuulutatakse välja veel käesoleval aastal. ii mõnegi rajatise puhul on töövõtjad suutnud ehitus- N hooaega maksimaalselt ära kasutada, näiteks hilja- aegu avati liiklusele Kehtna-Põlma viadukt ning ennetähtaegselt võiksid sel aastal valmida ka Tagadi–Kurtna ja Sikeldi viaduktid. Rail Baltic Estonia juhatuse esimehe Anvar Salometsa sõnul on Eesti taristuehitusettevõtted olnud väga võimekad ja tei- nud head tööd, püsides Eesti lühikesest ehitushooajast hooli- mata hästi ajagraafikus. Salomets leiab, et üha suurenevad ehitusmahud Rail Baltica arendamisel aitavad taristuehitu- sega tegelevatel ettevõtetel nina vee peal hoida ka ajal, kui maantee-ehituses eelarved on vähenenud.
3,63 3,33 2,29 1,96 3,19 3,46 2,58 2,33 5,92 5,28 5,15
GRK Eesti AS TREV-2 Grupp AS TREV-2 Grupp AS TREF Nord AS ATEMO OÜ TREF Nord AS TREV-2 Grupp AS Verston OÜ TREF Nord AS Tariston AS TREF Nord AS
Põlma viadukt Tagadi–Kurtna viadukt Sikeldi viadukt Seli–Koigi–Alu viadukt Kirdalu–Kiisa viadukt Kivisilla viadukt Kuku viadukt Põrguvälja tee viadukt Selja ökodukt Tagadi ökodukt Lepplaane ökodukt
Raudteega ristuvate rajatiste ehitushanked jätkuvad ka pärast eel- pooltoodud objektide valmimist.
Praegu on veel hankemenetluses või ka juba lepingute sõlmimise ootel: Põrguvälja teel asuva Elveso vee- ja reoveetrasside tehnoloogi- lise viadukti ehitustööde teostamine; Assaku–Jüri riigiteel asuva Rae viadukti ja üle Vaskjala–Ülemis- te kanali Vaskjala silla ehitus; Rapla–Märjamaa riigiteel asuva Parila viadukti ehitus; Rapla–Järvakandi–Kergu riigiteel asuva Juula viadukti ehitus; Saku–Tõdva riigiteel ja Tõdva–Hageri riigiteel asuvate Rail Balti- ca maanteeviaduktide ehitamine ning Rapla–Varbola riigiteel asuva Alu maanteeviadukti ehitamine; Rail Baltica ja Eleringi Kiisa, Saku ja Tootsi gaasitorustike ümber- ehitustööd. Rahasse ümberpanduna on Rail Balticaga ristuvaid rajatisi valmi- nud 2019. aastast 22 miljoni euro eest, ehituses olevaid objekte on 47,5 miljoni euro eest ning peagi ehitusse minemas 39 miljoni eest, andes arvestatava panuse taristuehituse turule ja majandusele laiemalt. Ennaktempos rajatavad ökoduktid ja viaduktid moodustavad murd- osa kõikidest ristumistest, mida raudtee ületamiseks välja ehita- takse. Ülejäänud raudtee ja maantee ning rohekoridoride ristumi- sed lahendatakse koos Rail Baltica põhitrassi ehitamisega. Küll väärib märkimist, et osaliselt jõuavad piirkondlikult olulised liiklussõlmed ehitushangetesse ka eraldiseisvalt. Sel suvel kuulu- taski Transpordiamet koostöös Rail Baltic Estoniaga välja hanke Kii- li ja Saku valla piirile jääva Kangru liiklussõlme ehitamiseks, mis saab olema mastaapne liiklussõlm Rail Baltica arendamisel.
Rail Baltica on vaieldamatult kõige mastaapsem taristu- projekt Baltimaade ajaloos. Pikalt kestnud planeerimise ja projekteerimistööde järel jõuti 2019. aastal ehitus- töödeni, kui Eestis alustati esimese raudteega ristuva rajatise, Saustinõmme via- dukti, ehitamist ning Riias löödi kopp maasse sealse keskvaksali ehitusplatsil.
63
TEEJUHT / NR 7
Powered by FlippingBook