Teejuht, kevad 2022.a

Tallinna lennujaam võõrustas mullu

reisijat.

Foto: Transpordiamet

Milliseid muutusi praegune olukord lennundusse, aga ka lennujaamadele toob? Kas onmärgata uusi ärisuundi jamilliseid? Üha rohkem lennujaamasid otsib lisaks lendude ja reisijate teenin- damisele teisi tuluallikad. Kriis tõi ka meile arusaama, et sõltume liialt reisijatest ning nendega seotud tuludest. Seetõttu oli nii 2021. aasta kui ka 2022. aasta fookuses mittelennundustulude osakaalu suurendamine. Olgu selleks siis lennukaubanduse elavda- mine läbi Tallinna lennujaama või päikeseparkide rajamine elektri omatarbeks toomiseks. Millega peavad hakkama reisijad tulevikus lennureisidel arves- tama? Väga oluline on, et inimesed teeksid enne reisile suundumist ära kodutöö ning tutvuks sihtriigi, sh ka transiitriigi nõuetega. Näeme pea iga päev inimesi, kes ei pääse lennule, kuna neil pole doku- mendid korras või on testid tegemata. Selleks, et kogu protsess lennujaamas kulgeks muretumalt ja oleks aega reageerida, soovitame lennujaama tulla 2–3 tundi enne lennu väljumist. Lennujaama territooriumil kehtib maski kandmise nõue ning ka lennufirmad on kehtestanud erinevad ennetusmeetmed – nendega saab tutvuda lennufirmade kodulehtedel.

lennufirmad liiga kärmed lende tühistama või neid ümber tõstma. Loomulikult on ka meie lennuplaanis tulnud piirangutest tingitud madala nõudluse tõttu muudatusi, kuid need on lühiajalised ning lennud on graafikust eemaldatud näiteks paariks kuuks. Siinjuures kiidan lennufirmasid, kes ei jäta kergekäeliselt lende ära ja aitavad ühendada Eesti maailmaga. Milliseid muudatusi võib reisija sel aastal oodata lennufirmade arvus ja sihtkohtade valikus? Eelmise aasta teises pooles, kui lennuliiklus ja reisijate hulk hakka- sid taastuma, alustasid ka lennufirmad väga kiiresti uute liinide avamisega. Eelmine aasta tõi meile ka uue vedaja –Tallinnast alustas lendamist Lufthansa gruppi kuuluv Šveitsi lennufirma Swiss, mis käivitas juulist regulaarliini Zürichi ja Tallinna vahel. Mitmeid uusi liine avasid odavlennufirmad Ryanair ja Wizz Air, sh Rooma, Napoli, Barcelona, Billund, Liverpool jm. Aasta jooksul toimusid regulaarlennud 40 sihtkohta, millele lisandusid regulaarsed tšarterlennud. Ka selleks aastaks prognoosime reisijate arvu kasvu – meie ees- märk on aasta lõpuks teenindada 2,5 miljonit reisijat. Ka sel aastal on tulemas uusi liine, näiteks Veneetsia. Lennujaama liiniarenduse meeskond töötab iga päev selle nimel, et pakkuda reisijatele uusi ning põnevaid sihtkohti. Kas ja kuidas mõjutab praegune olukord tšarterlende? Kas nende arv suureneb veelgi? Praegu näeme, et tšarterreisijate arv on kasvanud kiiremini, kui seda esialgu oodata oskasime. See kinnitab, et inimesed soovivad puhka- ma minna ning uusi kohti avastada. Vastukaaluks on ärireisijate arvu taastumine olnud pigem aeglane, kuid usume, et ka nemad leiavad lähiajal taas tee lennujaama. Äri on alati lihtsam ajada isikli- kult kohtudes.

107

TEEJUHT / NR 1

Powered by