Teejuht, kevad 2022.a

JUHTK I R I

Kaido Padar , Transpordiamet

ranspordiameti esimest aastat kokku võttes tasub T vaadata, kust me detsembris 2020 alustasime, kui kolm senist ametit Lennuamet, Maanteeamet ja Vee- teede Amet omavahel peagi ühinemas olid. 1. jaanuariks 2021 oli palju ette antud: ligi 800 inimest ministri kinnitatud struktuuriga, kindel eelarve ehk 259 miljonit eurot planeeritud investeeringuteks ja kolm valdkonda –maa, õhk ja vesi oma kümnete avalike teenustega. Selged piirid olid antud, riigi ootused teada ning suur ind ja energia Eesti üks suurimaid ameteid võimsalt käima lükata. Kahtlemata oli väljakutseid rohkem kui ühel või kahelgi käel jõuaks kokku lugeda. Koroona ja inimesed kaugel ekraanide taga kodus oli üks tõsisemaid proovikive organisatsiooni ühendamisele ja meie-tunde tekitamisele. Selleks tuli leida mitmeid erinevaid mooduseid, kuidas inimesi ühises infoväljas hoida ja ühise eesmärgi nimel pingutama panna. Selge siht ja eesmärgid, mis toetuvad kokkulepitud laialdasemale strateegiale koos missiooni, visiooni ja väärtustega, said eelmise aasta sügiseks pärast mitut konsulteerimisringi organisatsiooni sees kokku lepitud ning sellele vundamendile oleme hakanud hoogsalt ehitama. Mis meie eelmist aastat aga kliendivaatest iseloomustab, on kindlasti uued IT-lahendused ja e-teenuste kasv. Selles suhtes on koroona oma positiivse tõuke andnud ning oma teenuste digiteerimisega liigume edasi ka järgnevatel aastatel. Mullu lisandusid Transpordiameti e-teenindusse maismaasõidukite kõrvale ka paatide ja väikelaevadega seotud toimingud, st kontaktivaba väikelaevade ja jettide registreerimine. Meren- dusvaldkonnas valmis ka uus digitaalne meremeeste infosüs- teem MIS, mis võimaldab ligikaudu 21 000 kliendil nüüd meiega oluliselt mugavamalt ja kiiremini suhelda, sest pole enam vaja paberdokumente esitada. Ka lennundusvaldkond tegi läbi olulise digiteerimisuuenduse, kui käivitus uus lennu- ohutuse järelevalve infosüsteem LOIS, kus saab teha mehita- mata õhusõidukitega seotud toiminguid. Meie suurimas investeerimisvaldkonnas tee-ehituses remon- diti kokku üle 1600 kilomeetri teid ja 22 silda. Uusi teid ehitati 22 kilomeetrit ning tolmuvabaks muudeti rekordilised 323 kilo- meetrit kruusateid. Samuti muudeti 42 liiklusohtlikku kohta liik- lejatele ohutumaks.

Kaido Padar

Foto: Transpordiamet

Ühistransport, mis puudutab pea iga eestimaalase elu, kasvas samuti kasutajate arvus – maakonnaliinidel teenindati aasta jooksul 16,8 miljonit sõitjat, mandri ja saarte vahel sõitvatel laevadel 2,2miljonit reisijat ning lennukitel ligi 36 000 reisijat. Kõigi nende tegevuste juures ei saamainimata jätta ohutust ja turvalisust, mille nimel meie inimesed iga päev tööd teevad. Pidev ennetus- ja ohutustegevus ning operatiivne teavituste- hoiatuste jagamine aitavad säästa inimelusid nii maal, vees kui ka õhus, mis ongi meie olulisemaid prioriteete. Ohutuse tagamiseks teeme ka järelevalvet ning nõuetele vastavuse kontrolli, mis hõlmab nii sadamaid, aeronavigatsiooni- teenuseid, lennuvälju kui ka vedajate kaubaveoreeglite järgi- mist. Mullu avaldas Transpordiamet riigihangete registris 389 riigi- hanget, olles seega riigi üks suurimaid hankijaid ning mõjutades otseselt või kaudselt iga eestimaalase elu. Meie enda inimeste ja koostööpartnerite abiga seisame iga päev selle eest, et kõik jõuaksid ohutult ja kiirelt soovitud sihtkohta ehkmuretult kohale. Uues ja seni tundmatus olukorras lahenduse leidmine on ajahetk, mil inimene õpib ja areneb kõige enam. Üks mis kindel, on see, et eelmisel aastal oli omajagu õppimist, asjade ülevaatamist ja uute suundade võtmist, mis kõik nõudsid muudatustega toimetulemist. Õppisime oma organisatsioo- nis ennast ja teisi paremini tundma ning mõistsime, et üheskoos jõuame kindlasti kiiremini ja kaugemale. Käesoleva aasta 1. jaanuaril, tähistades organisatsioonina oma esimest sünnipäeva, võisime tõesti rõõmuga tõdeda, et oleme üks!

Toimetajad: Kreet Stubender-Lõugas, Laura Tammeorg Keeletoimetajad: Malle Hunt, Helika Mäekivi

117

TEEJUHT / NR 1

Powered by