Teejuht, kevad 2022.a

KOMMENTAAR

Fotod:Transpordiamet

okkuvõtvalt said 2021. aastal ellu viidud orga- K nisatsiooni arenguks olulised muudatused ning laotud hea vundament, et 2022. aastal uue ühendameti strateegilisi eesmärke ellu viia. Ootan teguderohket ja põnevat aastat ning loodetavasti saame aasta lõpus tõdeda, et saavutasime püstitatud sihid ja oleme muutnud Eesti transpordisüsteemi kõigi liiklejate jaoks tõhusamaks ja ohutumaks. Ühistranspordi vallas loodan Covid-19 mõju taandu- mist ja reisijate arvu taastumise algust, samuti ühistranspordi korralduse tõhususe suurenemist ja eri teenusepakkujate sünergia paremat kasutamist. Tähelepanu pälvib kindlasti aastate 2026–2036 suur- saarte praamihanke ettevalmistamine. Liikuvuse ja liiklusohutuse valdkonnas on oluline jätkata liiklus- ohutusprogrammiga. Niisamuti peame hoidma foo- kust Eesti ühistranspordi arendamise tegevuskava 2021–2025 elluviimisel, et saavutada transpordi ja liikuvuse arengukava pikaajalised eesmärgid. Teetaristu valdkonnas on oodata teehoiukava uuenda- mist ja ehitusobjektide valikumetoodika täiendamist. Samuti on kavas tõhustada teede ja teerajatiste seisukorra monitooringut, et teha remonttöid õigel ajal ja veel paremini sihitult. Tee-ehituses hakkavad kehti- ma uued projekteerimisnormid, mille tõttu peame oma juhendeid kohendama. Merenduses saab märgiliseks veeteede hoiukava kinnitamine. Hüdrograafias taha- me hoida lõppenud aastaga sarnast mõõdistusmahtu ning kartograafia valdkonnas soovime avaldada ka tänavu üle tosina elektroonilise ja paberkaardi. Martin Lengi, liikuvuse planeerimise teenistuse direktor

damist jahisadamaga ja uue ärifunktsiooniga elamukvartali raja- mist.

Ühtlasi tegime Peipsi ja Lämmijärve ühendava Eesti Värava kanali hooldussüvendustöid. Valmistasime suures mahus ette veeteede hoiukava, mille alusel hakatakse tulevikus kavandama valdkonna pikaajalist tegevust ja rahastust sarnaselt riigiteid puudutava tee- hoiukavaga. Hüdrograafiaosakond Kui merel tegime 2021. aastal mõõdistustöid taas 1200 km² ulatu- ses, siis sisevetel õnnestus tänu laevade tehnika täiustamisele suurendada tööde mahtu 2020. aastaga võrreldes 30 km võrra ehk 77 km²-ni. Samuti valmis hüdrograafia andmetöötluse tõhustami- seks ja tööaja säästmiseks uus lisarakendus. Kartograafiaosakond Navigatsioonikaartide albumist „Eesti merekaardid. 3. osa. Saare- maast Ruhnuni“ ilmus uus versioon. Uues kõrgussüsteemis valmis 17 elektroonilist ja 8 paberkaarti, sealjuures avaldasime korrektiive elektrooniliste kaartide puhul 357 ja paberkaartide puhul 207. Lisaks tegime 165 navigatsioonihoiatust ohtude kohta merel ja laevatata- vatel sisevetel. Töötasime välja protsessi lähenemismõõtkava elektrooniliste kaartide (ENC-de) mõõtkavavahetuse koostamiseks ja avaldamiseks. Eriprojektina koostasime ohutusjuurdluse kesku- sele kaardid parvlaeva Estonia huku uurimiseks.

Ohutut liiklemistmaal, vees ja õhus!

119

TEEJUHT / NR 1

Powered by