Teejuht, kevad 2022.a

KOMMENTAAR

Raido Randmaa , taristu haldamise teenistuse direkto r

021. aastale tagasi vaadates saab öelda, et 2 tegemist oli suuri muudatusi ja väljakutseid pak- kuva aastaga. Aastat alustasime uue suure ühinenud ametiga ning kogu selle käimalükkamine ja käimas hoidmine nõudis pingutusi. Sellegipoolest saab öelda, et tegime ühe vinge aasta, mille üle saame uhkust tunda. Mahurekordeid on mitu ning väikseid võite ja õnnestumisi palju rohkem, kui eespool sai nimetatud. Aasta lõppu jäävad varjutama tegevuskulude kärped koos kogu meediasaagaga välikäimlate ja prügi- kastide ümber. Samas oli selles ka väga palju õpetlikku. Lähiajalugu vaadates oleme ilmselt vajunud mõnu- sasse mugavustsooni ja harjunud, et meie eelarve aasta-aastalt pidevalt kasvab. Elus on aga ikka nii, et tõusule järgneb langus ja pärast langust tuleb uus tõus. Nii on ka meie eelarvega ning seda tuleb arvestada kõikidel juhtidel ja töötajatel. Ent meelt ei tasu heita, vaid kogemustest tuleb õppida! 2022. aastal ootan Rail Balticu objektide viaduktide ehitamise starti, Pärnu–Uulu lõigu ehituse algust ja uue parvlaeva projekti käivitumist. Häid sõnumeid oleme saanud ka Lätist, kus varem tegeles riigiteede korrashoiuga riigiettevõtte, kuid kus praegu liigutakse Eesti eeskujul avatud turule. Turu avamise ettevalmistamisel on lätlased meid juba mitu korda külastanud, et saada põhjalik ülevaade sellest, kuidas on Eesti riigiteede korrashoiuhanked üles ehitatud. 2021. aastal korraldatud hangete tulemu- sena selgus, et korrashoiu hinnad alanesid Lätis umbes 20%, tänu millele hoiab riik kokku ligikaudu 10miljonit eurot aastas. See onmuljetavaldav summa. Meil on hea meel, et oleme saanud lõunanaabreid oma kogemusega aidata ja soovime neile jõudu hoolde- lepingute sõlmimisel.

Maade osakond Uus ja laiema sisuga volitus Majandus- ja Kommunikatsiooni- ministeeriumilt võimaldab meil otsustada lisaks teemaadele ka muude Transpordiameti halduses olevate maade kasutamiseks andmise, võtmise jm üle. Varem tähendas isikliku kasutusõiguse andmine näiteks tehnovõrgu omanikule seda, et firma esitas meile taotluse, mille saatsime edasi ministeeriumile, kust see tuli meile omakorda tagasi jne. Pika jadaga jõuti notari juurde lepingut sõlmima umbes nelja-viie kuu pärast. Nüüd aga läheb taotluse menetlemiseks kõige rohkem kuu aega. Taotlusi tuleb maade osakonnale aastas vähemalt tuhat, seega on ministeeriumilt volituste saamisel märkimisväärne mõju tööprotsessile. Samuti on osakonna tööd tähelepandavalt lihtsustanud ja rohkelt tööaega säästnud notariaalsete lepingute sõlmimine kaugtõestusega. Umbes 85% isikliku kasutusõiguse lepingutest sõlmitakse nüüd juba distantsilt. Laevastiku osakond Osakonna investeeringute maht – 3,6miljonit eurot – oli rekordiline. Värskendasime mi tut Transpordiamet i le kuuluvat alust : uuenduskuuri läbisid jäämurdja Tarmo, mitmeotstarbeline laev EVA-316, poilaev EVA-318 ning poi- ja hüdrograafialaev Sektori.

121

TEEJUHT / NR 1

Powered by