Teejuht, kevad 2022.a

KOMMENTAAR

021 oli suurte muutuste aasta – kolme organi- 2 satsiooni ja nende meeskondade vereringete kokku kasvamise aasta –, mis oli suur välja- kutse meile kõigile. Praegu võib öelda, et oleme saa- nud üheks organisatsiooniks ka sisemiselt ja iga järgneva päevagamuutume aina tugevamaks. Hea on näha, kuidas meeskonnad töötavad ühiste eesmär- kide nimel, mille oleme endale Transpordiameti uue strateegiaga püstitanud. Aitäh kõigile, kõik on olnud tublid, sest lihtne ei ole olnud jamidagi ei ole lihtsalt ka tulnud. Alanud aasta on täis uusi suuri katsumusi, näiteks sõidukite registreerimiseelse kontrolli teenuse üle- kandmine e-teenindusesse koos sõiduki registree- rimisega, sõidueksamite järjekordade vähendamine või automaatse identifitseerimissüsteemi baas- jaamade võrgu väljavahetamine laevaliikluse ohutuks korraldamiseks ja keskkonnariskide vähendamiseks. Eesmärgid on meil vägevad, aga koostöös on kõik võimalik. Joel Jesse , liikuvuse korraldamise teenistuse direktor

Foto: Adobe Stock

paberil registreerimistunnistus taotleja postkasti. Lahenduse kohta antud tagasiside on olnud väga positiivne. Liikluse juhtimise osakond Suurim muutus oli maanteeliikluse juhtimiskeskuse kolimine Nõmme ja Laagri piirilt Kadrioru serva Valge 3 majja, kus paikneb ka laevaliikluse juhtimiskekus. See pakub varasemast paremaid võimalusi juhtimiskeskuse arendamiseks. 2022. ja 2023. aastal lisandub mitu uut automaatse liiklusjuhtimise võimekuse ja muutteabega liiklusmärkidega varustatud lõiku (nt Tartu maanteel Tallinna–Kose ja Võõbu–Mäo lõik, Tallinna ringtee), mis vajavad kõik haldamist. Laevaliikluse juhtimiskeskuses uuendasime laevaliiklusteeninduse ja Soome lahe laevaettekannete süsteemi (VTS/GOFREP) ning simulaatorit. Lisasime laevade trasside vahetamise funktsiooni, mis võimaldab tekkivaid ohuolukordi aegsasti ette näha, tõsta laeva- liikluse ohutuse taset ja muuta laevaliikluse sujuvamaks, vähenda- des seeläbi laevade tekitatavat keskkonnajalajälge.

123

TEEJUHT / NR 1

Powered by