Teejuht, kevad 2022.a

KOMMENTAAR

ervikuna iseloomustab eelmist aastat Trans- T pordiameti loomine ja selline suur muudatus pakkus väljakutseid kõikidele ameti töötajatele. agasivaatavalt saab öelda, et planeeritud tegevus sai vastavalt seatud eesmärkidele ja plaanidele ellu viidud ning aitasimemärgatavalt kaasa ohutuse suurendami- sele nii maal, õhus kui ka vees. Järelevalvetegevuse mõjul toimunud positiivsed muu- tused on andnud põhjust rõõmustamiseks, olgu selleks ohutumad sõidukid, juhtide paremad töötingi- mused ja korrektsed töölepingud või muutused inimeste mõtteviisis, mille kohaselt ei pea ohutus- nõudeid täitma kontrolli jaoks, vaid see on vajalik ikka endale. 2022. aastal loodame ellu viia mitu arendust, mille abil saame pakkuda veelgi paremaid teenuseid sadama- pidajatele ja laevaomanikele; parandada andmete kasutust ja analüütikat, mille abil oma ressurssi järelevalvetegevuses veelgi paremini sihtida; võtame fookusesse kolmandate poolte poolt tehtud auditite ja kontrol l ide käigus tehtud tähelepanekud ning täiendame nende põhjal ameti juhtimissüsteemi. Marek Rauk , ohutuse ja järelevalve teenistuse direktor

kohtuti virtuaalselt ja oktoobris 2021 olid meresõiduohutuse ameti inspektorid Eestis, et osaleda koosmeie inspektoriga laevakontrollis ja teha auditi tulemustest kokkuvõte. Ehituse ja veonduse järelevalve osakond Võtsime Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumilt edukalt üle veoettevõtete tegevuslubade peatamise ja äravõtmise haldus- otsuste tegemiseks moodustatud nõuandva autokaubaveo komis- joni töö. Alates 1. septembrist 2020 lisandus ELi liikmesriikide turujärele- valveasutuste kohustuste hulka ka sõidukite testimine. Määruses (EL) nr 2018/858 on sätestatud, et igas liikmesriigis tuleb teha üks katse iga 40 000 eelneval aastal selles riigis registreeritud uue sõiduki kohta, kuid mitte vähem kui viis katset. Kuna Eestis registreeritakse aastas alla 40 000 uue sõidukit, siis peame täitma miinimumnõuet. Euroopa Komisjonil on olemas testide tegemiseks riskihindamise tööriist, mille kaudu saime info, mis tootja sõidukit ja milliseid teste me teha võiksime. Aastateks 2020.–2021. saime testitava sõiduki valida PSA Grupi toodangu hulgast (Peugeot, Citroën jne). Praegu valmistume 2021.–2022. aasta testimisplaani täitmiseks. Seekord tuleb testida VAG Grupi sõidukit (Audi, Volkswagen, Škoda jne).

125

TEEJUHT / NR 1

Powered by