Teejuht, kevad 2022.a

VESI

MEREMEES MEENUTAB

Külmveolast lõunapoolkeralt

Fotod: erakogu kreeni. Tanki veetase sõltus laeva süvisest. Ballastis laevaga sõites pidi tankis olema 440 tonni vett. Täislastis laeval oli tank tavaliselt tühi. 100 tonni vett võtsime tanki tekilasti korral, et vältida liialt suurt kreeninurka. Tank oli töödeldud joogiveenõuete kohaselt ja sinna võetud mage vesi anti püügi- rajoonis püügilaevadele.

Viis lastiruumi mahutasid 7200 tonni külmutatud kala ja 650 tonni kalajahu. Laeva peateki all oli pardast pardani eriline vee- tank, mis vähendas tunduvalt rullumist. Flume'i süsteemi tankis oli kolmandiku laeva laiuse vahega kaks poolikut püst-pikivaheseina, mis pidurdasid veemassi valgumist kreenialuse parda poole ja koos sellega vähendasid rullumisel

Külmveolaev Botnitcheskiy Zaliv (edaspidi: BZ) oli üks kümnest Prantsusmaal prantslaste projekti järgi ehitatud Amurskiy Zaliv tüüpi laevast. BZ oli ehitatud La Seine- sur-Meris 1970. a ja oli üks oma aja Eesti suurematest laevadest. Pikkus 164,5 m, laius 22 m, süvis 8,2 m. Veeväljasurve 18908 t, Dw 11722 t. Peamasina võimsus 8200 kW, kiirus 17,4 sõlme.

18

TEEJUHT / NR 1

Powered by