Teejuht, kevad 2022.a

Talvi Simmo, Laura Tammeorg

Mullu kevadel läbis mitmeotstarbe- line laev EVA- 316 BLRT Grupi laevaremonditehases klassi- taastusremondi, mis tehti vastavalt laeva eluea pikendamise program- mile. Ümber ehitati laeva vööri- konstruktsioon ja kütusetankid, hooldati täies mahus gondel- käitureid, kontrolliti laeva mehha- nisme ja süsteeme, uuendati monitooringusüsteemi, rekonstru- eeriti tulekahju avastamise süs- teem ning laeva telefonisüsteem asendati uuega. Kokku oli laeva moderniseerimiseks ja plaanilis- teks remonditöödeks plaanitud 2,3 miljonit eurot. õige mahukam, iga viie aasta järel toimuv doki- K remont koos eluea pikendamise programmis ette nähtud ümberehitustega, mis maksis kaks miljonit eurot, tehti hanke võitnud tehasesTallinn Shipyard. Tehases moderniseeriti laeva vööriosa kerekonstrukt- sioonid, mille käigus tugevdati vööri konstruktsiooni, vahetati välja deformeerunud plaadistus ja vaheseinad. Uuendati vööriosas asuvaid laevapere olmeruume ja sau- na. Kaldaettevõttes tehti laeva peajõuseadme generaato- rite ja sõumootorite täishooldus. Valmistajatehase Rolls- Royce spetsialistid vahetasid peamasina jahutid ning tegid gondelkäiturite täishoolduse. Uuendati laeva ventilat- sioonisüsteemid, nii et laevapere eluruumide ventilat- sioonisüsteem sai uue, kliimaseadmega ventilatsiooni- sõlme. Tehti laeva merereostuse kogumise süsteemi hüdraulika täishooldus, lisaks said kogumistankid uue värvkatte. Välja vahetati laeva amortiseerunud ankruketid, kogu laevakere puhastati ning värviti spetsiaalse jää- murdelaevade keredele ettenähtud värviga. Laeva peatekk värviti rooste vastu kaitset lisava tsinkvärviga. Renoveeriti kambüüsi toiduvarude külmkambrid, et saaks pikendada reisi kestust ja hoida suuremat toiduvaru. Ehitati ümber laeva diiselmootorite kütusega varustamise süsteem laeva suurema autonoomsuse ja talveoludes parema töökindluse saavutamiseks. Samuti tehti tava- pärased mehhanismide ja seadmete remonditööd vasta- valt hooldusgraafikule.

LAEVANDUS

EVA-316 klassitaastus- remont

Laev pärast dokiremonti tagasi Hundipeal.

2,3 mlj € Kokku oli laeva moderniseerimiseks ja remonditöödeks plaanitud

Fotod ja video: Transpordiamet, Tallinn Shipyard

25

TEEJUHT / NR 1

Powered by