VESI UUD I SED
Tänavu selgub, milline uus parvlaev suursaarte ja mandri vahel sõitma hakkab Transpordiamet kuulutab lähiajal välja mandri ja suursaarte vahel sõitma hakkava uue parvlaeva kontseptsiooni disaini hanke ning laeva proto- tüüp ja kontseptsioon saavad paika käesoleva aasta lõpuks. Praegu oleme hankeplaani esimese hanke kooskõlastamise etapis. „ Erki Varma , Transpordiamet Hanke sisuks on laiendatud projekteerimisteenuse tellimine, mille käigus arendame reisijate vajadustele vastavat, keskkonnasõbra- likku ja majanduslikult tasuvat parvlaeva prototüüpi,“ selgitas Transpordiameti projektijuht Valentin Bratkov. Täpseid hanketingimusi ei saa tema kinnitusel enne hanke välja kuulutamist avaldada, kuid tellitav hübriidlaev peab suutma sõita ka elektrienergiaga, laeval peab olema jääklass ja pardakiosk ning vajadusel peab see olema kasutatav ka Rohuküla–Heltermaa laevaliinil. Järgmiselt teenindusperioodilt oodatakse liini- dele keskkonnasäästlikumaid laevu, et vähendada laevanduse jalajälge kesk- konnale. Laeva prototüüp ja kontseptsioon saavad paika selle aasta lõpuks ning 2023. aasta jaanuaris minnakse välja parvlaeva projekteerimise ja ehitamise hankega. Laeva ehitatakse ja katsetatakse kokku kuni kolmaastat. Eesmärgiks on Virtsu–Kuivastu ja Rohuküla–Heltermaa liinide teenindamiseks sobiva, nüüdisaegse, energiatõhusa ja keskkonnasõbraliku parvlaeva projek- teerimine ning soetamine. Laev peab olema jätkusuutlik, pika kasutuseaga ja kõrge jääkväärtusega, millel on soodsad kasutus- ja remondikulud. Laeva lõplik hind selgub hanke tulemusel. Transpordiameti taristu haldamise teenistuse direktor Raido Randmaa nentis, et uut parvlaeva on vaja nii reisijate kui ka sõidukite järjest kasvava teenindus- mahu katmiseks. „Mullusuvine õnnetus parvlaevaga Tõll näitas meile väga selgelt, et vajadus täiendava laeva järele suursaarte teenindamiseks on väga terav,“ ütles Randmaa.
Heli tänava teenindusbüroo.
Foto: Transpordiamet
Heli tänava teenindusbüroo on tööpäeviti avatud kl 9–17. Dokumente saab taotleda ka teeniduskeskust külastamata.
Põhjus, miks riik soovib laeva ehitust ise rahastada, on Randmaa sõnul see, et nii saame võimaluse kasutada laeva hankimiseks fondide raha.
Aastatel 2016–2026 teenindab Hiiumaa ja Saaremaa laevaliine TS Laevad OÜ nelja parvlaevaga. Kehtivas lepingus on riigile jäetud võimalus soovi korral laevad TS Laevadelt ära osta. Viimaste aastate jooksul on reisijate ja sõidukite arv märgatavalt tõusnud, mistõttu on pikad järjekorrad sadamates olnud inimestele suureksmurekohaks.
34
TEEJUHT / NR 1
Powered by FlippingBook