MAA
Tulevikule mõeldes teeksin ettepaneku kasutada raudtee ületamisel alati monteeritavaid talasid ja lahendusi. See teeks ehituse kergemaks, kiiremaks, lihtsamaks ja ohutu- maks, ühtlasi häiriksime raudteeliiklust vähem. Sedasi saab raudtee kohal tööd ära tehamõne ööga, mitte aga kuudega. Mis veel tähtsam: kui Transpordiameti hange pikeneb, nii et objekti lõpptähtaeg satub talvekuudesse, tuleks töövõtjale automaatselt suveni aega juurde anda. Näiteks kui päevade arvu järgi oleks lõplik tähtaeg jaanuaris, veebruaris või märtsis, võiks selle kohe lükata hoopis juuni lõppu, sest talvel ei saa ju töid lõpetada. Millise raudteetunneli lahenduse kasuks olete otsustanud? Raudteetunneli projekteerimine ja arutelud tellijaga alles käivad. Kindel on see, et tunnel valatakse raudtee kõrval ja Soome ettevõte lükkab selle suvel 72tunnise raudteeakna jooksul paika. Kui palju on õnnestunud kasutada objektil e-lahendusi ja digitaalseid tööriistu? Kasutame kõigil masinatel 3D-automaatikat ja Roveri sead- meid. Mõõdulindi ja piketi abil ei ehita me enam ammu, kuid on selge, et geodeedil tuleb kõik ikkagi üle kontrollida. E-lahendustest kasutame võimaluse korral digitaalseid saatelehti Waybilleri süsteemis ja see annab koormate kont- rollil tohutu ajavõidu. Kuidas on edenenud koostöö inseneri ja tellijaga? Koostöö tellija ja järelevalvega on olnud väga hea ja kõik pooled on piisava varasema kogemusega. Eks projektivigade jamuudatuste korral esineb ka vaidlusi, aga siiamaani on kõik sõbralikult laua taga kokku lepitud. Teised kirjeldavad Sinumeeskonda kui konstruktiivset, kiiret, organiseeritut, koostööaldist jamõistlikku. Millised on Sinu jaoks olulised põhimõtted ja väärtused? Olen oma meeskonna pidanud suuresti ise üles ehitama, kunamitu varasemat liiget, kellega sai aastaid koos töötatud, on kas ametiredelil ülespoole liikunud või ettevõttest lahku- nud. Meeskonnas hindan ja nõuan vaba õhkkonda ning sõbralikkust. Inimestel peab olema hea tööle tulla ja tööl olla. Kriitika ja head tähelepanekud on teretulnud, sealhulgas minu enda kohta. Avatus ja otsustamisvabadus peab olema. Meil on objektikontoris lõbus ja sõbralik, saame palju naerda ja nii sujub ka töö. Kui kellelgi tekib probleem, istume maha ja räägime mured ära. Niisama aga ka aega ei raiska, kõigil on oma ülesanded ja sihid teada. Milliseid kogemusi ja õppetunde oledKose–Ardu lõigu projekti juhtimise ajast Kanama–Valingu objektile kaasa võtnud? Kose–Ardu objektilt sain suurobjekti ehitamise kogemuse. Tänu sellele tean juba ette, millele varem tähelepanu pöörata jamis võtab rohkemaega, kui algul kavandatud. Samuti tuleb kasuks Kose–Ardu lõigult saadud planeerimis- ja jälgimis- kogemus, sest ega see üle 20 miljoni euro maksva objekti haldamine kerge ole – ka väike viga võib põhjustada suurt kahju.
Transpordiava rongide jaoks.
Transpordiava
Pärast loa saamist sai alustada Valingu viadukti raudteepoolsete sammaste vundamendi rajamisega.
50
TEEJUHT / NR 1
Powered by FlippingBook