Teejuht, kevad 2022.a

MAA

PERSOON

2017–2020 oli Konsap Tallinna–Tartu–Võru– Luhamaa maantee Kose–Ardu teelõigu omanikujärelevalve

Urmas Konsapile meeldib tundmatus kohas vette hüpata

meeskonna- ja kvaliteedijuht.

Urmas Konsapil on teede- ja sillaehituses 8. kutsetase

Fotod: erakogu

Vastu võetud töö peab huvi äratama, siis on sellega hea „ tegeleda. Eriti hästi on juhul, kui sellele lisanduvad ka tore meeskond ja koostööaltid partnerid. Parimad pro- jektid sünnivad siis, kui koostöö sujub ja lähed objektile teadmisega, et seal on põnev,“ räägibKonsap. Tema viimaste aastate suuremaid projekte on Kose–Võõbu teelõik Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel. Sealse omanikujärele- valve töö eest sai ta kõigilt asjaosalistelt kõvasti kiita ja Transpordi- ameti tunnustusegi. Konsapi jutust on aru saada, et ta nautis seal Kadri Põlendik , Teejuhi kaasautor Ligikaudu 40 aastat teedeehituse vald- konnas tegutsenud Urmas Konsap on saanud kogu senise karjääri jooksul tegeleda ääretult huvitavate teeprojekti- dega nii Eestis kui ka välismaal ning ta naudib keerulisi väljakutseid.

töötamist väga, sest selle käigus tuli lahendada palju tehnilisi probleeme, näiteks turbaaladele muldkehade rajamisel. „Praegu on paljude järelevalveprojektide tasustamissüsteem selline, et oma palga väljateenimiseks istutakse lihtsalt objektil tunnid täis, aga mind sellised asjad ei motiveeri. Seda süsteemi tuleks muuta,“ rõhu- tabKonsap. Kohtla-Järvelt Haapsallu Urmas Konsap sündis Kohtla-Järvel, lõpetas seal keskkooli ja läks Tallinna Polütehnilisse Instituuti (TPI, nüüd Tallinna Tehnikaülikool) teedeehitust õppima. Huvi ehitamise vastu oli tal tekkinud juba lapsepõlves maakodus Põlvamaal, kus suviti oli koos vanaisaga alatasa midagi nokitseda. Oma panuse andis ka vanem vend, kes õppis arhitektuuri. „Minul ei olnud väga head kunstiannet, vennal oli. Õpingute ajal töötas ta aga ehitusobjektidel ja ilmselt seetõttu kuulsin ma temalt ehitamisest,“ meenutab Konsap. Keskkooli lõpus tehtud erialatest näitas, et ehitus ongi kindlalt tema huvi. Teede- ehitusse sattus ta aga klassivenna ja hea sõbra eeskujul, kes oli sel erialal juba õppimas ning meelitas temagi kampa. Teedeinseneri diplomi sai Konsap 1983. aastal.

54

TEEJUHT / NR 1

Powered by