Teejuht, kevad 2022.a

Valkla silla ümberehitus

Pühi–Makita lõigu rekonstrueerimine

ASUKOHT: Valkla–Haapse kõrvalmaantee (riigitee nr 11265) 1,9. kilomeeter PROJEKTEERIJA: P.P. Projekt OÜ TÖÖVÕTJA: OÜ TAVT OMANIKUJÄRELEVALVE: AS Taalri Varahaldus KOGUMAKSUMUS (sh km): 208 800 eurot Harjumaal asuva ja 1975. aastal ehitatud Valkla silla ümberehituse eesmärk oli pikendada rajatise eluiga ning suurendada sõidumugavust ja liiklusohutust. Sild asub ajaloolise Valkla mõisa pargi (kinnismälestis nr 2887) kaitsevööndis. Uue silla projekteerimisel arvestati muu hulgas Muinsuskaitseameti sooviga kasutada enne ja pärast silda metall- piirete asemel puitpiiret. Uus rajatis ehitati karpsillana koos tugiseintega. See võimaldab tugiosadest ja deformatsioonivuukidest loobuda, mis lihtsustab omakorda silla hilisemat hooldust. Silla pikkus on 6 m, laius 9 m ja kogupikkus koos tiibmüüridega 18m. Ehitustööde käigus lahendati ka jalakäijate sillalt ülepääs eraldi käigurajaga. Projektis nähti ette puhastada jõe ja kanali säng töömaa piirides. Et tagada vee-elustiku elamistingimused, paigal- dati sängi puhastamise käigus saadud kruusmaterjal ja munakivid pärast silla valmimist ihtüoloogi juhendamisel jõkke tagasi.

ASUKOHT: Tatra–Otepää–Sangaste tugimaantee (riigitee nr 46) 2.–13. kilomeetril olev lõik PROJEKTEERIJA: Teedeprojekt OÜ TÖÖVÕTJA: OÜ Teearu Grupp JÄRELEVALVE: AS Taalri Varahaldus KOGUMAKSUMUS: 4,17 miljonit eurot (lisandub käibemaks) Tartu maakonnas Kambja vallas asuva Pühi–Makita lõigu rekonst- rueerimise eesmärk oli suurendada liiklusohutust ja sõidumuga- vust ning ehitada ümber teekate, et selle kandevõime vastaks kaasaegsele liikluskoormusele. Endine bituumenstabiliseeritud alusel mustkate oli ehitatud ajavahemikus 1972–1974. Aasta keskmine ööpäevane liiklussagedus on lõigu esimesel poolel 2470 ja teisel 2297, raskeliiklussõidukite osakaal vastavalt 5% ja 4%. Tööde käigus remonditi 11 km ulatuses tee muldkeha ja katendit, uuele kompleksstabiliseeritud alusele paigaldati kahekihiline asfaltbetoonkate, mille laius on nüüd 8 meetrit. Ristmikud ja mahasõidud rekonstrueeriti, olemasolevad kraavid puhastati ja ehitati juurde uusi. Pangodi maastikukaitsealal paigaldati metallpiirete asemel 1,7 km ulatuses puitkattega põrkepiirded. Ka kergliiklusteel kasutati torupiirde asemel puitu. Teemaa-ala korrastati ja nähtavust varjavad puud võeti maha. Teelõigu liiklus- korraldusvahendid vahetati välja, ohtlikes teelõikudes paigaldati põrkepiire ja bussipeatused ehitati ümber. Pangodi külas rajati u 1,3 km jalgteid. Objektil katsetati e-veoselehe süsteemi kasutamist, mis vähendas töövõtja jaoks märkimisväärselt paberimajandust. Nii tellija, omanikujärelevalve kui ka ehitaja on süsteemiga väga rahul, kuid e-veoselehtede kasutamisel on veel mõningaid kitsaskohti. Näiteks pakub tehnilist keskkonda Eestis ainsana Waybiller, samuti ei kulge digilahenduse omaksvõtt vanema põlvkonna autojuhtide jaoks lihtsalt ja seepärast tekib süsteemi palju vigu.

63

TEEJUHT / NR 1

Powered by