Kruiisilaev veab Elva jagu inimesi Kruiisilaeva laevapere koosneb reeglina umbes 1500 kuni 60 erineva rahvusega inimesest. Arvestades, et reisijate arv ulatub 400–4500 inimeseni, võib ühel laeval viibidamõnikord rohkemkui Elva linna jagu inimesi. Levinud arvamuse, et luksuslikel reisidel käivad enamasti vaid „vanad, rikkad ja kobedad“, lükkab Karl kindlalt ümber. „Kruiisidel käivad kõik: noored ja vanad, rikkad ja vähem rikkad, kobedad ja vä- hem kobedad,“ ütleb ta. „Pigem sõltub valik konkreetse reisi pikku- sest ja sihtkohtadest, samuti ka reisikorraldajast ja laevaoperaa- torist, kes konkreetselemerematkele tulevad.“ Elukogenumad inimesed eelistavad tema sõnul pikemaid sõite, lühematele tulevad noored ja lastega pered. Bransoniga õlg õla kõrval Pärast Disney kruiisilaevu töötas Karl mõnda aega vanemtüüri- mehena Norwegian Cruise Line'is ja luksuslikke jõekruiise pakkuvas Crystal River Cruisesis superintendandina, kuni asus töötama kõrgel kohal Richard Bransoni ärikontserni kuuluvas kruiisifirmas Virgin Voyages, vastutades kapteni abina laeva ohutuse – laeva ohutusvarustuse korrasoleku, meeskonna koolitamise ja häire- olukorraks ettevalmistamise, aga samuti ka reisijate ohutusalase juhendamise– eest.
Mereakadeemia kaudu tekkis Karlil 2000. aastal võimalus minna praktikale Taani lipu all sõitvale kemikaalitankerile Sichem Asia ja kuna ta näitas end seal heast küljest, siis pärast esimest prakti- kakuud pakuti talle juba töödmadrusena. Päris esimene töökoht see ei olnud, sest juba gümnaasiumi ajal töötas Karl purjetamis- treenerina. Seejärel tekkis juba ridamisi uusi võimalusi töötada erinevate laevakompaniide heaks: BGI gaasitankeril, Tschudi Ship Manage- menti kemikaalitankeril, kasiino-, segalasti- ja veeremilaeval, Tallinki ro-pax-laeval ja Saaremaa Laevakompaniis projektijuhina Sillamäe– Kotka ro-pax-laevaliini käivitamisel. Alates 2007. aastast töötas Karl aastaid kruiisilaevadel, seistes hea, et lõbusõidul olevad reisijad saaksid nautida puhkust ja neil oleks turvaline olla. Muinasjutulised Disney Cruise Line'i laevad viisid teda vahitüürimehena Bahama saartele ja Kariibidele, kus ta külastas sealseid paljude eestlaste jaoks endiselt kaugeid ja eksootilisi riike. Paraku ei saa puhkust nautida matkelaeval töötavad meremehed, sest vastutus on suur. „Selleks et puhkajatel oleks lõbus ja turvaline, on laevas märkimisväärse suurusega meeskond, kes selle nimel ööpäev läbi tööd teeb ja see töö on 24/7 töö sõna otseses mõttes,“ nendibKarl.
Norwegian Cruise Line`ile kuuluv reisilaev Norwegian Breakaway Kariibi mere saarel Saint Thomasel.
9
TEEJUHT / NR 1
Powered by FlippingBook