Teejuht, suvi 2022.a

Fotod: erakogu

Kord kalalaeva pardal... Aafrika ranniku lähedal traaleril Juhan Smuul kala püüdes sattus traali koguni kaks 350kilo- grammist tuunikala. Nii suuri kalu püütakse kinni väga harva.

Kotid olid kinni, kuid suure tormiga kõikus laev nii palju, et kilekotid läksid katki ja praska jooksis sealt välja. Kuna meie kajut oli enne veekindlat seina kõige viimane, siis kogu see kraam voolas meie kajutisse.

Spordipäev laeval – laevapere 1970ndate keskel võrkpalli mängimas. Palli külge oli seotud väike nöör, et see vette ei kukuks.

nõunikuna laevastiku alal. Minu esimesed tööülesanded puudu- tasid riigilaevastiku loomise temaatikat ja uue riikliku jäämurdekava koostamist. Veeteede Ameti juht Rene Arikas oli riigilaevastiku idee taas päevakorda toonud ja kolm kuud jõudsin selles ametis nende teemadega tegeleda. Kuna laevastikuosakonna juhataja lahkus, siis tehti mulle ettepanek sellele kohale kandideerida ja minu kandida- tuuri peeti ametikohale sobivaks. Koos peadirektor Rene Arikasega töötasime välja Veeteede Ameti laevastiku kaasajastamise plaani. Majandus- ja Kommunikatsiooni- ministeerium eraldas vahendid ja nii käivitus laevastiku eluea pikendamise programm. Heaks näiteks on jäämurdja Tarmo, mis pidi aastast 2024 minema vanarauaks. Varasemalt oli tahetud seda renoveerida 40 miljoni euro eest. Uue programmiga on ette nähtud pikendada Tarmo eluiga 2028. aastani ja selle programmi raames on laeva investeeritud alates 2020. aastast juba umbes kolm

miljonit eurot. Järgmisel ja ülejärgmise aasta jooksul veel kaks miljonit. Investeeringutega saab tagatud ka laeva müügivõimalus ja väärtus pärast 2028. aastat. Nooremaks on muutunud ka laeva- pere. Hea on ära märkida, et laevajuhina töötab seal noor neiu, kes on Mereakadeemia vilistlane. Laevastiku eluea pikendamise programmi raames investeerisime eelmisel aastal EVA-316sse kokku 2,43 miljonit eurot. Kolme aasta pärast on laeva plaanitud investeerida neli miljonit eurot. Transpordiametil on praegu 23 alust, millest suuremaid laevu on neli – Tarmo, EVA-316, Sektori ja Jakob Prei. Ametil on vaja laevu selleks, et mõõdistada merepõhja, hooldada piiri- ja meremärke ning laevadele sadamas talvel jääd murda. Ametiabi korras saab ametilt tellida laevu näiteks väikesaarte elanike teenindamiseks või reostuse kõrvaldamiseks.

11

TEEJUHT / NR 2

Powered by