VESI
VÄIKELAEVAD
Olulisemad punktid, mida peaks teadma meresõidu- ohutuse seadusest
Rait Prits , Transpordiameti väike- ja siseveelaevade üksuse vaneminspektor
Esimeste soojemate ilmadega lähevad vetele ka esimesed julgemad paadi- sõitjad. Ilm on ilus, paadiseltskond koos, kuid kas ka Sinu veesõiduk on peale pikka talvekorteris olemist selleks valmis? nne vee peale minekut tuleks üle kontrollida väikelaeva E tehniline seisukord ning varustuse komplektsus ja korrasolek, samuti tuleb kasuks enda teadmiste kontrollimine ja mälu värskendamine, lugedes üle kehtivad seadused. Allpool toome välja ja seletame lahti mõned olulise- mad punktid meresõiduohutuse seadusest. Enamik meie vetes sõitvaid veesõidukeid on tootja poolt määratud D või C konstruktsioonikategooriaga. Et paadisõidule minnes midagi maha ei ununeks, tutvu D- ja C-kategooria kohustusliku varustuse loeteluga: D ja C* – ujuvvahendid kandevõimega alates 50 N* või päästevestid alates 100 N*, pilsipump või hauskar, ankur koos ankruotsaga, pukseerimisots, aerud või mõla, udupasun või muu heliseade, kompass, jäätmekogumisvahendid, tuled vastavalt COLREG-ile, tulekustuti**. C* tähendab, et C-kategooria väikelaeva kasutamisel merel kuni 5 meremiili rannast ja sisevetel kuni 9 km kaldast on nõutav vähemalt D-kategooria varustus. C – lisaks D ja C* – navigatsioonivahendid asukoha määrami- seks ja navigatsioonikaart, 3 punast säratuld, päästerõngas või päästeling koos viskeliiniga 15–25 m, päästevestid alates 100 N, binokkel, esmaabivahendid, purjejahil ohutusvööd. Ujuvvahendid ja/või päästevestid peavad olema loetava sertifi- kaadiga/markeeringuga (SOLAS, CE või ISO) ning vajadusel olema hooldatud vastavalt valmistajatehase kasutusjuhendile. Tuhmunud helkurribadega, katkiste kinnitusklambritega, uju- vusvahendi vigastusega, mittekomplektseid ja ilma sertifikaa- dita päästeveste kasutada ei tohi!
Foto: Pexels.com, Dominika Gregušová
24
TEEJUHT / NR 2
Powered by FlippingBook