Teejuht, suvi 2022.a

MAA

Vaisein ja sellele toetuvad ehitussüvendi tugitorud pärast väljakaeve lõppu.

Korstna vundamendi jõuülekande teostamine injektsioonvaiade ja raudbetoonist vööga.

osalised saavad kenasti omavahel läbi ja on orienteeritud parima tehnilise lahenduse saavutamisele. Eelmisel hooajal juhtus, et mul oli korraga kolm objekti, mis küll olid kõik omamoodi põnevad, aga mille peale kulutasin kas tehniliste probleemide või pooltevaheliste erimeelsuste tõttu loodetust märkimisväärselt rohkem närvirakke ja aega. Nii olin aasta lõpuks üsna väsinud, just vaimselt.“ Tsefels on väga tänulik kolleegidele, kellega saab keerulisi küsimusi läbi arutada. „Kõikides meeskondades ja töörühmades, kellega mul on au olnud koos töötada, on olnud targad, sõbralikud ja abivalmid teedeinsenerid. Paljudega suhtlen siiani ja küsin neilt nõu. Kuidagi on nii kujunenud, et alati enne olulise otsuse langetamist pean paari- kolme kolleegiga aru, et mõista, kas minu lähenemine on õige või mitte. Sama kehtib muidugi praeguse meeskonna ja Teede Tehno- keskuse kolleegide kohta.“ Põud teedeehituses Kui küsida Timo Tsefelsilt, kas ta ei ole mõelnud töötada ka teede- valdkonnast väljaspool, siis ühest küljest on tema sõnul raske midagi muud teha, kui ühel alal on sedavõrd pikalt tegutsetud, ent teisalt on teedeehituses praegu väga keerulised ajad. „Kujuta ette Aafrika savanni põuaperioodil, kui on jäänud veel üks väike mudane

tiigike, kust kõik loomad üritavad vett kätte saada, et kuidagi põud üle elada. Hetkel tundub, et Eesti teedeehituses jõuab peagi kätte hetk, kus see tiik hakkab ära kuivama ja ilmselt kõik ei jää ellu.“ Prae-gused ärevad ajad võivad järelevalveinseneri arvates kesta ilmselt paar aastat. „Praegu on veel natukene tööd, suve teises pooles läheb keerulisemaks. Kuid ei ole mõtet muretseda asjade pärast, mis ei ole minu võimuses. Mis aga puudutab mõnes teises valdkonnas tööta- mist, siis eks aeg näitab.“ Timo Tsefelsil on kaks poega, kuid ta ei arva, et kumbki neist peaks jätkama traditsiooni ja leidma töö teedeehituses. „Olen pigem seisukohal, et nad võiksid mõne teise tee valida. Eks nad teevad oma valikud muidugi ise ja mina ei hakka kunagi survestama, et on vaja teedeehitust kindlasti minna õppima puhtalt sellepärast, et kolm põlve teedeehitajaid on ees,“ leiab ta. Vaba aeg Isa eeskujul on Timo Tsefelsi üheks tagasihoidlikuks hobiks kala- püük. „Ma ei ole kuidagimoodi tõsine kalapüüdja, et pressiksin igal vabal võimalusel kuhugi veekogu äärde ja jälgiksin, millised kalad mis aastaajal kuskil ringi liiguvad. Aga kui on mõnus suveõhtu, siis ma ikka käin ja proovin kuskil veekogu peal, kas äkki õnnestub mida- gi kätte saada.“

42

TEEJUHT / NR 2

Powered by