Teejuht, suvi 2022.a

MAA

Raido Randmaa vestlemas ÜLE OÜ hooldejuhi Tõnis Pelapsoni ja taristu haldamise teenistuse uue direktori Janar Tükiga.

Mida Sa ei suutnud enda arvates ära teha? Organisatsioonis oli palju sellist suhtumist, et oleme meie ja siis on teised. Osakonna sees hoidsid inimesed küll kokku, aga koostöö teiste osakondade ja teenistustega ei olnud nii hea, nagu see peaks olema. Kindlasti polnud see ka halb, aga seda meie-teie-fenomeni oli ikkagi tunda. Mul oli kindel eesmärk seda muuta ja luua teenis- tuseüleselt ühtne meeskond. Kui teavitasin oma keskastmejuhte, et olen otsustanud Transpordi- ametist ära minna, siis ütlesin neile ausalt välja, et pean seda enda kõige suuremaks ebaõnnestumiseks. Näiteks siiamaani on meie neli regiooni omanäolised. Eks mingil määral jäävad nad niikuinii isesuguseks, sest me ei saa olla ühe näoga inimesed, kes mõtlevad samamoodi, aga sellist ühtse meeskonna ja löögirusika tunnet oleksin tahtnud palju rohkem näha. Millegipärast see ei õnnestunud. Sünergia otsimine oli nii Maanteeametis ja on ka nüüd Transpordiametis populaarne sõnapaar. Näiteks toodi omal ajal selle põhjendusega kokku ehitus ja projekteerimine, siis liideti ehitus korrashoiuga, nüüd on projekteerimine taas eraldi.

Sellepärast alustasin oma meeskonnas igat aastat üleskutsega, et proovime selle aasta eelarve lõhki lüüa ja vaatame, mis saab. Eelmisel aasta lõpuks jõudsimegi eelarve täitmisel 99%ni, mis on sedavõrd paljudest teguritest sõltuvas protsessis ikka ülihea tule- mus. Pean oluliseks ka rahvusvahelist suhtlust, mis on muutunud minu ametiajal varasemaga võrreldes palju aktiivsemaks. Näiteks oleme kolm aastat toetanud igakülgselt Läti kolleege, kes tundsid huvi Eesti riigiteede korrashoiu vastu. Seni hooldas Lätis riigiteid üks riigiaktsiaselts, kuid nad otsustasid minna oma 19 piirkonnaga Eesti jälgedes vabale turule. Eelmisel aastal tulid nad hangetega välja ja hinnapakkumiste järgi võitsid nad aastas suurusjärgus 10 miljonit eurot ehk 20% oma senisest korrashoiueelarvest. Nad veel sõlmivad lepinguid ja võimalik, et mõne pakkujaga praegustes erakorralistes oludes kokkuleppeni ei jõuta, kuid igal juhul on nende majanduslik võit märkimisväärne. Arvan, et see väga hea märk, kui oleme saanud olla naabritele eeskujuks ja suunanäitajaks.

50

TEEJUHT / NR 2

Powered by